Page 18 - 2013-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 18

3. BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR

                                                       Günümüz  dünyasında  bilgi  teknolojileri  alanındaki  ger-
                                                       çekleşen  hızlı  gelişmeler  sonucu,  kamu  hizmetlerinin
                                                       sunumunda bürokrasi ve kırtasiyeciliğin yerini artık bili-
                                                       şim uygulamaları almakta ve kamu hizmetleri çoğunlukla
                                                       elektronik ortamda sunulmaktadır. Muhatap olduğu pay-
                                                       daşlara kaliteli hizmet vermeyi amaçlayan Kurumumuz da
                                                       bilgi teknolojilerini en üst seviyede kullanmak ve hizmet-
                                                       lerini elektronik araçlar vasıtasıyla sunmak üzere çalışma-
                                                       larını sürdürmektedir.

                                                       Bu bağlamda;

              Ø Bilgi işlem merkezi kaynağı olarak bir adet sunucu bilgisayar üzerinden kurumsal ağ yapısı oluştu-
              rulmuş, internet ihtiyacını sağlamak üzere fiber internet hizmeti alınmış ve kurumsal e-posta hizmete
              açılmıştır.


              Ø Kurumumuzca gerçekleştirilecek tüm faaliyetlerin yürütülmesinde bilgi işlem alt yapısının ku-
              rulumu için gerekli olan donanım (sunucular, ağ cihazları, donanımsal güvenlik cihazı vb.) ihtiyacı
              tespit edilerek hızla temin edilmesi için gerekli işlemler gerçekleştirilmiştir. Bu ihtiyaçların belir-
              lenmesinde, felaket senaryoları göz önünde bulundurulmuş, mevcut kaynaklarla uyum gözetilmiş,
              çıkabilecek problemlerin üstesinden gelebilecek modeller tasarlanmıştır.

              Ø Yeni kurulan Kurumumuzun kamuoyunda tanınırlığının artırılması ve Kurumumuza kolay erişi-
              min sağlanması amacıyla, “www.kamudenetciligi.gov.tr, www.kamudenetcisi.gov.tr, www.ombuds-
              man.gov.tr” kurumsal internet adresleri alınmış ve anılan internet sitelerimiz hızla hizmete sunulmuş-
              tur.

              Ø Manuel ortamda alınan şikâyet başvuruları, kısa sürede tamamlanarak hizmete sunulan “e-başvu-
              ru sistemi” ile elektronik ortamda da alınmaya başlanmış, faaliyete geçen web sayfası ve e-başvuru
              sistemimiz için SSL sertifikası ile güvenli bağlantı hizmeti sağlanmıştır.

              Ø UNICEF ile birlikte yürütülen proje kapsamında, çocukların Kurumumuz hakkında bilgi sahibi
              olmaları ve Kurumumuza kolay erişmelerini sağlamaya yönelik mevcut internet sayfamızın yanında
              “Çocuk Ombudsmanlığı” internet sayfası da tasarlanmıştır.

              Ø Kurumumuzda iyi yönetişim ilkelerini hayata geçirmek ile kırtasiyeciliğin, zaman ve maliyet is-
          2013 YILI FAALİYET RAPORU  itibariyle fiili olarak kullanılması öngörülmüştür. EBYS ile elden teslim edilen, internet yolu ile ile-
              raflarının engellenmesi adına, her türlü belgenin elektronik ortamda hazırlanması ve arşivlenmesi
              için “Elektronik Belge Yönetim Sistemine” (EBYS) geçiş çalışmaları tamamlanmış olup, 2014 yılı


              tilen (özellikle e-başvuru) ve Kurum içerisinde yapılacak olan tüm yazışmaların elektronik ortamda
              yürütülmesi ve arşivlenmesi, şikâyetlerin tek sistemden takip edilebilmesi, daha verimli istatistiki
              bilgi alınması ve sağlıklı raporlamanın yapılabilmesi sağlanmaktadır.

              Ayrıca, Kurumumuzun 2013 Aralık sonu itibariyle mevcut donanım bilgilerini Tablo 1’de yer almak-
              tadır.


         18                                                                             KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23