Page 15 - kamufaaliyetraporu_2015.indd
P. 15
yerinde kullanım ile kalem ve kâğıdın yerini alarak iş- samda kurum personelinin görüş ve önerileri anketler
aracılığı ile alınmıştır.
İç paydaşlar tarafından kullanılan intranet uygulaması,
yeni geliştirmeler ile hizmetine devam etmektedir. İç
Paydaşların görüş ve önerileri doğrultusunda yapılan
güncelleştirme çalışmaları devam etmektedir. Intranet
içerisinde Ziyaretçi Giriş Takip, Kurum Araçlarının Ta-
kibi, Bilgi İşlem Arıza Formu, Bina İdare Amirliği Arıza
Formu, Mernis Kimlik Bilgisi ve Adres Sorgulama, Kü-
tüphane programları gibi programlar bulunmaktadır.
Bilgi İşlem Altyapısı
• Bilgi işlem altyapısını güçlendirmek ve amacı ile su-
nucu ve disk ünitesi alınmıştır. Bu kapsamda; şikâyet
başvurularının ve kurumumuz bilgilerinin güvenliğini
sağlanması ve bilişim altyapısının güçlendirilmesi ama-
lemlerin daha hızlı ilerlemesini sağlamaktadır. Tüm cıyla güvenlik duvarı, anti-virüs programı, log kayıt yazı-
paydaşlarına daha hızlı hizmet üretebilmek için bilgi ve lımı, nac yazılımı edinilmiş ve sisteme entegre edilmiş-
teknoloji imkânlarını kullanan Kurumumuz, bilişim alt- tir. Ayrıca, Kurumumuz sunucularının güncel ve çalışır
yapısına ve teknolojiye verdiği öneme istinaden 2015 durumda olması için gerekli çalışmalar yapılmıştır.
yılında da çok sayıda uygulamayı hayata geçirmiş, mev-
cut sitemlerinin iyileştirme ve güncelleme işlemlerini • Ağ altyapısı revize edilerek sistemin daha sağlıklı ça-
gerçekleştirmiştir. Bu kapsamda gerçekleştirilen faali- lışması sağlanmıştır.
yetlerden bazıları aşağıda belirtilmiştir. • Kurum personelinin etkin ve verimli çalışması ile Ku-
Elektronik Belge Yönetim Sistemi rumumuz sunucularının internete açık olması için alı-
nan fiber internet hizmeti devam ettirilmektedir.
Kurumumuz, iyi yönetim ilkelerini hayata geçirmek ile
kırtasiyeciliğin, zaman ve maliyet israfının engellenmesi • Kapalı Devre Kamera Sistemi, ihtiyaç duyulan bölgele-
adına, her türlü belgenin elektronik ortamda hazırlan- re kamera eklenmesi ile güçlendirilmiştir.
ması ve arşivlenmesi kapsamında Ocak 2014 tarihi iti- • Yeni başlayan personel ile yeni alımlar yapılarak (bilgi-
bariyle kullanmaya başladığı “Elektronik Belge Yönetim sayar, yazıcı gibi) kurulumları tamamlanmıştır.
Sisteminin” (EBYS) eksikliklerinin giderilmesi ve gelişti-
rilmesi kapsamında 2015 yılı içerisinde yapılan ihtiyaç • Turnike, kesintisiz güç kaynağı gibi yardımcı hizmet-
analizi çerçevesinde güncelleştirilerek, tüm kullanıcı- leri oluşturan bileşenler ile ilgili sürekliliği sağlamak
lara konu hakkında eğitimler verilmiştir. E-başvuru sis- maksadı ile gerekli bakım ve güncelleme çalışmaları
temiyle ile entegrasyon sağlanmıştır. Ayrıca; Şikâyet ve yapılmıştır.
Karar modülü eklenerek kullanım kolaylığı sağlanmıştır.
• Bilgi İşlem Büromuz bünyesinde bir sistem odası oluş-
Internet ve Intranet Sayfaları turulmuştur, bu sistem odasına daha önce alınan sunu-
cu, veri depolama ünitesi ve güvenlik cihazları montajı
Kurumumuzun tanınırlığının ve erişilebilirliğinin arttırıl- gerçekleştirilmiştir. Hizmetlerin kesintisiz devam ede-
ması amacı ile daha önce açılan; www.kamudenetciligi. bilmesi için gerekli görülen donanım cihazları alınarak
gov.tr, www.ombudsman.gov.tr ve www.kdkcocuk.gov. sisteme ilave edilmiştir.
tr adreslerinin sorunsuz çalışması sağlanmaktadır. Ku-
rumumuz tarafından sağlanan bu sayfalarda dezavan- • Bilgi İşlem personelinin bilgilerinin ve yetkinliğinin art-
tajlı grupların (görme engelli, işitme engelli, çocuk vb.) tırılması için teknik eğitim alınmıştır.
daha hızlı ve kolay bir şekilde erişimini sağlamak sayfa- Kurumumuzun 2015 Aralık sonu itibariyle mevcut do-
lar oluşturulmuştur. nanım bilgileri Tablo 1’de yer almaktadır:
Internet ve Intranet sayfalarının Kurum kaynakları ile Kurumumuz, 143 kadrolu ve 33 geçici personel olmak
yenilenmesi amacı ile çalışmalar başlatılmış, bu kap- üzere toplam 176 personelden oluşmaktadır.
2014 YILI FAALİYET RAPORU 15