Page 15 - kamufaaliyetraporu_2015.indd
P. 15

yerinde kullanım ile kalem ve kâğıdın yerini alarak iş-  samda kurum personelinin görüş ve önerileri anketler
                                                              aracılığı ile alınmıştır.
                                                              İç paydaşlar tarafından kullanılan intranet uygulaması,
                                                              yeni geliştirmeler ile hizmetine devam etmektedir. İç
                                                              Paydaşların  görüş  ve  önerileri  doğrultusunda  yapılan
                                                              güncelleştirme çalışmaları devam etmektedir. Intranet
                                                              içerisinde  Ziyaretçi  Giriş  Takip,  Kurum  Araçlarının  Ta-
                                                              kibi, Bilgi İşlem Arıza Formu, Bina İdare Amirliği Arıza
                                                              Formu, Mernis Kimlik Bilgisi ve Adres Sorgulama, Kü-
                                                              tüphane programları gibi programlar bulunmaktadır.
                                                              Bilgi İşlem Altyapısı

                                                              •  Bilgi işlem altyapısını güçlendirmek ve amacı ile su-
                                                              nucu ve disk ünitesi alınmıştır. Bu kapsamda; şikâyet
                                                              başvurularının  ve  kurumumuz  bilgilerinin  güvenliğini
                                                              sağlanması ve bilişim altyapısının güçlendirilmesi ama-
           lemlerin  daha  hızlı  ilerlemesini  sağlamaktadır.  Tüm   cıyla güvenlik duvarı, anti-virüs programı, log kayıt yazı-
           paydaşlarına daha hızlı hizmet üretebilmek için bilgi ve   lımı, nac yazılımı edinilmiş ve sisteme entegre edilmiş-
           teknoloji imkânlarını kullanan Kurumumuz, bilişim alt-  tir. Ayrıca, Kurumumuz sunucularının güncel ve çalışır
           yapısına ve teknolojiye verdiği öneme istinaden 2015   durumda olması için gerekli çalışmalar yapılmıştır.
           yılında da çok sayıda uygulamayı hayata geçirmiş, mev-
           cut sitemlerinin iyileştirme ve güncelleme işlemlerini   • Ağ altyapısı revize edilerek sistemin daha sağlıklı ça-
           gerçekleştirmiştir.  Bu  kapsamda  gerçekleştirilen  faali-  lışması sağlanmıştır.
           yetlerden bazıları aşağıda belirtilmiştir.         • Kurum personelinin etkin ve verimli çalışması ile Ku-
           Elektronik Belge Yönetim Sistemi                   rumumuz sunucularının internete açık olması için alı-
                                                              nan fiber internet hizmeti devam ettirilmektedir.
           Kurumumuz, iyi yönetim ilkelerini hayata geçirmek ile
           kırtasiyeciliğin, zaman ve maliyet israfının engellenmesi   • Kapalı Devre Kamera Sistemi, ihtiyaç duyulan bölgele-
           adına, her türlü belgenin elektronik ortamda hazırlan-  re kamera eklenmesi ile güçlendirilmiştir.
           ması ve arşivlenmesi kapsamında Ocak 2014 tarihi iti-  • Yeni başlayan personel ile yeni alımlar yapılarak (bilgi-
           bariyle kullanmaya başladığı “Elektronik Belge Yönetim   sayar, yazıcı gibi) kurulumları tamamlanmıştır.
           Sisteminin” (EBYS) eksikliklerinin giderilmesi ve gelişti-
           rilmesi kapsamında 2015 yılı içerisinde yapılan ihtiyaç   • Turnike, kesintisiz güç kaynağı gibi yardımcı hizmet-
           analizi  çerçevesinde  güncelleştirilerek,  tüm  kullanıcı-  leri  oluşturan  bileşenler  ile  ilgili  sürekliliği  sağlamak
           lara konu hakkında eğitimler verilmiştir. E-başvuru sis-  maksadı  ile  gerekli  bakım  ve  güncelleme  çalışmaları
           temiyle ile entegrasyon sağlanmıştır. Ayrıca; Şikâyet ve   yapılmıştır.
           Karar modülü eklenerek kullanım kolaylığı sağlanmıştır.
                                                              • Bilgi İşlem Büromuz bünyesinde bir sistem odası oluş-
           Internet ve Intranet Sayfaları                     turulmuştur, bu sistem odasına daha önce alınan sunu-
                                                              cu, veri depolama ünitesi ve güvenlik cihazları montajı
           Kurumumuzun tanınırlığının ve erişilebilirliğinin arttırıl-  gerçekleştirilmiştir.  Hizmetlerin  kesintisiz  devam  ede-
           ması amacı ile daha önce açılan; www.kamudenetciligi.  bilmesi için gerekli görülen donanım cihazları alınarak
           gov.tr, www.ombudsman.gov.tr ve www.kdkcocuk.gov.  sisteme ilave edilmiştir.
           tr adreslerinin sorunsuz çalışması sağlanmaktadır.  Ku-
           rumumuz tarafından sağlanan bu sayfalarda dezavan-  • Bilgi İşlem personelinin bilgilerinin ve yetkinliğinin art-
           tajlı grupların (görme engelli, işitme engelli, çocuk vb.)   tırılması için teknik eğitim alınmıştır.
           daha hızlı ve kolay bir şekilde erişimini sağlamak sayfa-  Kurumumuzun 2015 Aralık sonu itibariyle mevcut do-
           lar oluşturulmuştur.                               nanım bilgileri Tablo 1’de yer almaktadır:
           Internet ve Intranet sayfalarının Kurum kaynakları ile   Kurumumuz, 143 kadrolu ve 33 geçici personel olmak
           yenilenmesi  amacı  ile  çalışmalar  başlatılmış,  bu  kap-  üzere toplam 176 personelden oluşmaktadır.






                                                                                                    2014 YILI FAALİYET RAPORU 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20