Page 579 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 579

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                  ◊  Özellikle  Avrupa’daki  seçimlerde de görüldüğü üzere ırkçılık, yabancı
                     düşmanlığı ve İslam karşıtlığı yaygınlaşmaktadır. Bundan en fazla mağdur olan
                     da zayıf olan insanlardır. Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı ve
                     Dışişleri Bakanlığı aracılığıyla öncelikle Avrupa'da 8 ülkede Türk sivil toplum
                     örgütlerini, kanaat önderlerini bir araya getirip o ülkelerin ombudsmanlarıyla,
                     vatandaşlarımızın hakları ihlal edildiğinde hangi yollardan nasıl müracaat
                     edecekleri konusunda onlara hem yayın konusunda hem de bilgi konusunda
                     destek verilmesi planlanmaktadır.

                  ◊  Kurum personeline yönelik olarak eğitimlere ağırlık verilecektir.

               Bunların yanı sıra, şikâyetlerin  daha hızlı  ve etkin  bir  şekilde ele  alınarak
               sonuçlandırılması, kurumsallaşmanın güçlendirilmesi ve kurumsal kimliğin
               geliştirilmesi, Kurumun bilgi teknolojileri altyapısının güçlendirilmesi ve  dostane
               çözümü yaygınlaştırmak adına birçok faaliyet gerçekleştirilecektir.
               12.2 BEKLENTİLERİMİZ


               Kamu Denetçiliği Kurumu, Türkiye Büyük Millet Meclisine bağlı bir kurum olup,
               gücünü yüce Meclisin manevi şahsiyetinden almaktadır. Kurumun daha fonksiyonel
               ve verimli çalışması, yargının iş yükünün azalmasına katkı sağlaması, vatandaşın
               sorunlarının daha etkin çözümü, hak arama kültürünün yaygınlaştırılması, idarenin
               hizmet kalitesinin artmasının sağlanması ve hukuk devletinin yerleşmesine katkısının
               artması için Kurum yasasında bir takım yasal düzenlemelerin yapılmasının gerekli
               olduğu değerlendirilmektedir. Nitekim Kurumun 2013- 2014-2015- 2016 yıllarına
               ait yıllık raporlarına ilişkin Karma Komisyonca düzenlenen raporlarda da benzer
               değerlendirmelere yer verilmiştir. Bu kapsamda;

                  ◊  Kurumun şikâyet başvurularını 6 ay içerisinde sonuçlandırması esastır.
                     Başvuruların süresi içerisinde sonuçlanması ve vatandaşın mağduriyetine yol
                     açılmaması için Kurumun bilgi ve belge taleplerine süresinde cevap verilmesi
                     gerekmektedir. Bu bağlamda Kurumla  işbirliğine yanaşmayan veya bilgi ve
                     belge  taleplerine  30 gün  içerisinde  dönüş  yapmayan  idarelerin  sorumluları
                     hakkında yasal yaptırım getirilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.
                  ◊  Kurumun tavsiye kararlarına uyum noktasında bürokratların risk almaktan
                     çekinmesi  ve  mali  veya  hukuki  sorumluluk  altına  girebilecekleri  endişesi
                     yatmaktadır. Bu kapsamda Sayıştay veya idari denetimlerde kurum kararlarının
                     uygulanması nedeniyle idarecilere herhangi bir sorumluluk yüklenmemesinin
                     yasal altyapıya kavuşturulması Kurumumuza güç katacaktır.







                                                                            2017 YILLIK RAPOR  579
   574   575   576   577   578   579   580   581   582