Page 579 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 579
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
◊ Özellikle Avrupa’daki seçimlerde de görüldüğü üzere ırkçılık, yabancı
düşmanlığı ve İslam karşıtlığı yaygınlaşmaktadır. Bundan en fazla mağdur olan
da zayıf olan insanlardır. Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı ve
Dışişleri Bakanlığı aracılığıyla öncelikle Avrupa'da 8 ülkede Türk sivil toplum
örgütlerini, kanaat önderlerini bir araya getirip o ülkelerin ombudsmanlarıyla,
vatandaşlarımızın hakları ihlal edildiğinde hangi yollardan nasıl müracaat
edecekleri konusunda onlara hem yayın konusunda hem de bilgi konusunda
destek verilmesi planlanmaktadır.
◊ Kurum personeline yönelik olarak eğitimlere ağırlık verilecektir.
Bunların yanı sıra, şikâyetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde ele alınarak
sonuçlandırılması, kurumsallaşmanın güçlendirilmesi ve kurumsal kimliğin
geliştirilmesi, Kurumun bilgi teknolojileri altyapısının güçlendirilmesi ve dostane
çözümü yaygınlaştırmak adına birçok faaliyet gerçekleştirilecektir.
12.2 BEKLENTİLERİMİZ
Kamu Denetçiliği Kurumu, Türkiye Büyük Millet Meclisine bağlı bir kurum olup,
gücünü yüce Meclisin manevi şahsiyetinden almaktadır. Kurumun daha fonksiyonel
ve verimli çalışması, yargının iş yükünün azalmasına katkı sağlaması, vatandaşın
sorunlarının daha etkin çözümü, hak arama kültürünün yaygınlaştırılması, idarenin
hizmet kalitesinin artmasının sağlanması ve hukuk devletinin yerleşmesine katkısının
artması için Kurum yasasında bir takım yasal düzenlemelerin yapılmasının gerekli
olduğu değerlendirilmektedir. Nitekim Kurumun 2013- 2014-2015- 2016 yıllarına
ait yıllık raporlarına ilişkin Karma Komisyonca düzenlenen raporlarda da benzer
değerlendirmelere yer verilmiştir. Bu kapsamda;
◊ Kurumun şikâyet başvurularını 6 ay içerisinde sonuçlandırması esastır.
Başvuruların süresi içerisinde sonuçlanması ve vatandaşın mağduriyetine yol
açılmaması için Kurumun bilgi ve belge taleplerine süresinde cevap verilmesi
gerekmektedir. Bu bağlamda Kurumla işbirliğine yanaşmayan veya bilgi ve
belge taleplerine 30 gün içerisinde dönüş yapmayan idarelerin sorumluları
hakkında yasal yaptırım getirilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.
◊ Kurumun tavsiye kararlarına uyum noktasında bürokratların risk almaktan
çekinmesi ve mali veya hukuki sorumluluk altına girebilecekleri endişesi
yatmaktadır. Bu kapsamda Sayıştay veya idari denetimlerde kurum kararlarının
uygulanması nedeniyle idarecilere herhangi bir sorumluluk yüklenmemesinin
yasal altyapıya kavuşturulması Kurumumuza güç katacaktır.
2017 YILLIK RAPOR 579