Page 70 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 70
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
4.1.1.3. Sosyal Medya
Sosyal Medyada Kurumumuz, Facebook, Twitter, YouTube ve Instagram
hesaplarında aktif olarak 2017 yılında da tanıtım ve farkındalık oluşturmaya
devam etmiştir. Bu kapsamda 2017 yıl sonu itibarıyla Kurumumuzu
Facebook’tan 28.488 kişi takip ederken, Twitter takipçi sayısı ise 2.573’tür.
4.1.1.4. Medya ve Basın Temsilcileriyle İletişim Toplantıları
Ankara ve İstanbul illerinde birkaç kez tüm basın temsilcileri, genel yayın yönetmenleri
ve köşe yazarları ile bir araya gelinmiştir.
Kamu Başdenetçisi Malkoç, Basının Ankara Temsilcileri ile Bir Araya Geldi (11 Ocak)
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç,
gazete, televizyon ve haber ajanslarının
Ankara temsilcilerinden oluşan 22
basın mensubuyla bir araya gelmiştir.
Toplantıya; Kamu Denetçileri Arif
Dülger, Celile Özlem Tunçak, Hüseyin
Yürük, Mustafa Özyar, Yahya Akman ve
Kurum Genel Sekreteri İbrahim Kılınç
da katılmıştır.
Kamu Denetçiliği Kurumunun faaliyetlerine ilişkin bilgiler veren Şeref Malkoç,
KDK’nın anayasal bir kurum olduğunu kamu hizmetlerindeki işleyişin, bağımsız ve
etkin bir şekilde şikâyet mekanizması ile denetlendiğini, şikâyetler üzerine inceleme
ve araştırmalar yapıldığını, bunun üzerine karar verildiğini ve KDK’nın yasama,
yürütme, yargı fonksiyonlarının buluştuğu bir kurum olarak değerlendirilebileceğini
kaydetmiştir.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kuruma başvurularda hiçbir şekilde harç, pul ücreti
alınmadığını, Kurumun en önemli özelliğinin hızlı inceleme yapmak ve dostane
çözüm sunmak olduğunu, hak arama kültürünü yaygınlaştırmak için ilgili bütün kamu
kurumları, üniversiteler ve basın mensupları ile beraber çalışacaklarını, Kurumun
hedefleri arasında idarenin hizmet kalitesindeki standardı yükseltmek de olduğunu
belirterek “Başın düşerse dara ombudsmanlığı ara” şeklinde de bir slogan
belirlediklerini ifade etmiştir.
70 2017 YILLIK RAPOR