Page 97 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 97

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Açılış konuşması yapan Kamu Başdenetçisi
               Şeref Malkoç, kurumun danışmanlık yaparak
               idarelere, avukatlık yaparak ise vatandaşlara yol
               gösterdiğini bu anlamda önemli bir görevi yerine
               getirdiklerinin altını çizmiştir.

               Kurumun  hedeflerinin,  kamu  hizmetlerinin
               kalitesinin  standartlarının  yükseltilmesi,  iyi
               yönetim ilkelerinin geliştirilmesi ve vatandaşın
               hak arama kültürünü yaygınlaştırmak olduğunu
               söyleyen Kamu Başdenetçisi Şeref  Malkoç, vatandaşların şikâyet başvurularını
               ücretsiz  ve  kolay  yapabildiğini  bildirmiştir.  Yerel  yönetimler  konusunun  insanın
               doğumdan ölümüne kadar hayatının her alanında olduğunu ve bu konularla ilgili
               çok fazla başvurular geldiğini belirten Malkoç, amaçlarının kuruma gelen şikâyet
               başvurularını ilgili idare ile görüşerek dostane çözüm yoluyla karara bağlamak
               olduğunu kaydetmiştir.

                                                    Kamu Denetçisi Hüseyin  Yürük de,
                                                    kurumlararası  ilişkilerde iletişimin  çok
                                                    önemli olduğunu vurgulayarak, iletişimi
                                                    güçlendirmek ve daha sağlıklı sonuçlara
                                                    ulaşmak    amacıyla   bu   toplantıları
                                                    düzenlediklerini  söylemiştir.  Kuruma
                                                    mahalli idareler konusunda başvuruların
                                                    geldiğini belirten  Yürük, bu şikâyetleri
                                                    kanun, mevzuat ve yönetmeliklere göre
               incelediklerini ancak idarenin ilgili yetkilisinden de bilgi alarak konuyu çözmek
               istediklerini ifade etmiştir.

               Kamu  Denetçisi  Yahya  Akman  ise,
               KDK’nın, bütün idarelerden bilgi ve belge
               isteyecek  nitelikte  bir  kurum  olduğunu
               vatandaşların kamu idareleriyle ilgili
               sorunlarını mahkemeye gitmeden önce
               dostane çözüm mekanizması ile çözmeye
               çalıştıklarını kaydetmiştir.

               Mahalli idareler alanında Kamu Denetçiliği
               Kurumuna     yapılan   başvurular   ile
               vatandaşların mahalli idareler alanında yaşadığı sorunların ele alındığı çalıştaya, mahalli
               idareler alanında görevli İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Çevre




                                                                            2017 YILLIK RAPOR  97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102