Page 17 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 17

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


                 2.  KURUMUMUZUN BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA YAPILAN
                     FAALİYETLER

              Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
              sunduğu imkânlardan  yararlanmak amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru şekilde paydaşlarına
              ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.

              Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak, şikâyetçilere bu
              teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
              atılımlar yapmaktadır.

              Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının
              alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara
              yönelik çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir.
              Bunun  yanında  şikâyetlerin  daha  hızlı  çözümü,  şikâyetlerin  etkin  takibi,  vatandaşın  da  kendi
              başvurusunu  elektronik  ortamda  takip  etmesinin  sağlanması  ve  istatistiklerin  raporlanması  gibi
              birçok  konuda  daha  etkin  çalışmalara  2018  yılında  başlanmış  ve  bu  çalışmalar  halen  devam
              etmektedir.

              Bu kapsamda,

                Elektronik  Belge  Yönetim  Sistemi  (EBYS),  E-Başvuru  ve  Çocuk  Başvuru  sayfası  yapılan

                 ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir. Yapılan güncellemeler
                 ile;

                       E-Başvuru sayfası E-Devlet entegrasyonu yapılmış,
                       E-Başvuru sayfasında şikâyetçilerin kararlarını görebilmeleri sağlamış,

                       Geçici kimlik kartı ile yabancıların E-Başvuru sayfası üzerinden başvuru yapabilmeleri

                         sağlanmış,
                       Çocuk başvuru sayfasında yapılan mernis entegrasyonu ile yaş ve cinsiyet bilgilerinin

                         otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmış,

                       EBYS UYAP web servis ve KEP ile entegrasyonları tamamlanarak Kurum kullanımına
                         açılmış,

                       Tapu  bilgilerini  sorgulama  uygulaması  geliştirilmiş  (TAKBIS-MEGSIS)  anlık  tapu
                         kayıtlarının  sorgulanması  sağlanarak  kurumlar  arasındaki  yazışma  ile  şikâyet

                         değerlendirme sürelerinde iyileştirmeler sağlanmış,
                       EBYS  sisteminde  Uzmanların  şikâyetçilerin  eski  başvurularını  görüntüleyebilmeleri

                         sağlanmıştır.

                       EBYS  sistemine  geliştirilmiş  sms  entegrasyonları  sağlanarak  şikâyetçilerin
                         bilgilendirme süreçlerinde iyileştirmeler sağlanmıştır.

                       Kurum personeline EBYS eğitimi verilmiştir.
                       EBYS LDAP bağlantısı tamamlanmıştır.




                   2018  6 AYLIK FAALİYET RAPORU
           16
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22