Page 17 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 17
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
2. KURUMUMUZUN BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA YAPILAN
FAALİYETLER
Kurumlar, hizmet kalitesinin arttığı günümüzde, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
sunduğu imkânlardan yararlanmak amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru şekilde paydaşlarına
ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından yararlanmak, şikâyetçilere bu
teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının
alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara
yönelik çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir.
Bunun yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü, şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi
başvurusunu elektronik ortamda takip etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi
birçok konuda daha etkin çalışmalara 2018 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam
etmektedir.
Bu kapsamda,
Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), E-Başvuru ve Çocuk Başvuru sayfası yapılan
ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir. Yapılan güncellemeler
ile;
E-Başvuru sayfası E-Devlet entegrasyonu yapılmış,
E-Başvuru sayfasında şikâyetçilerin kararlarını görebilmeleri sağlamış,
Geçici kimlik kartı ile yabancıların E-Başvuru sayfası üzerinden başvuru yapabilmeleri
sağlanmış,
Çocuk başvuru sayfasında yapılan mernis entegrasyonu ile yaş ve cinsiyet bilgilerinin
otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmış,
EBYS UYAP web servis ve KEP ile entegrasyonları tamamlanarak Kurum kullanımına
açılmış,
Tapu bilgilerini sorgulama uygulaması geliştirilmiş (TAKBIS-MEGSIS) anlık tapu
kayıtlarının sorgulanması sağlanarak kurumlar arasındaki yazışma ile şikâyet
değerlendirme sürelerinde iyileştirmeler sağlanmış,
EBYS sisteminde Uzmanların şikâyetçilerin eski başvurularını görüntüleyebilmeleri
sağlanmıştır.
EBYS sistemine geliştirilmiş sms entegrasyonları sağlanarak şikâyetçilerin
bilgilendirme süreçlerinde iyileştirmeler sağlanmıştır.
Kurum personeline EBYS eğitimi verilmiştir.
EBYS LDAP bağlantısı tamamlanmıştır.
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
16