Page 186 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 186
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
D. ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN DİĞER İSTATİSTİKLER
Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
hakkında bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu
oluşturulmuştur.
2018 yılı ilk altı ayında Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan
veya bilgi edinme yolu ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki veriler aşağıda yer almaktadır.
30 Haziran 2018 tarihi itibariyle şikâyet başvurusu ve şikâyetin durumu hakkında yapılan 6.219
telefon görüşmesi, Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 856 adet Bilgi Edinme başvurusu ve 4982
sayılı Kanun kapsamında yapılan 481 adet bilgi edinme başvurusu ile 303 adedi İstanbul Büromuz
olmak üzere vatandaşlarla yüzü yüze gerçekleştirilen 3.276 adet görüşme dâhil olmak üzere toplam
10.832 adet bilgi talebi karşılanmıştır.
Tablo 32: 2018 Yılı İlk 6 Ayında Vatandaşların Bilgi Talepleri Kapsamında Yapılan Telefon
Görüşmeleri
Ocak-Haziran 2018 Döneminde Şikâyet Başvurularına İlişkin Yapılan Telefon Görüşme
Sayıları ve Konularına Göre Dağılımı
Yüzdesi
Konu Başlığı Sayı
(%)
Dosya Safahatı 3.139 51,22%
Başvuru Usulü 1.428 23,30%
İstanbul Bürosu 530 8,65%
Görüşme Talebi 515 8,40%
Diğer 470 7,67%
Ek Evrak 137 2,24%
TOPLAM 6.219
Tablo 33: 2018 Yılı İlk 6 Ayında Vatandaşların Bilgi Edinme Taleplerinin Dağılımları
Ocak-Haziran 2018 Döneminde Yapılan Bilgi Edinme Talepleri Dağılımı
Ocak-Haziran 2018 döneminde e-posta yoluyla gelen 856
Bilgi Edinme Başvuruları
Ocak-Haziran 2018 Döneminde Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları 481
Yüz Yüze Görüşme 2.973
İstanbul Bürosu Yüz Yüze Görüşme 303
TOPLAM 4.613
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
185