Page 186 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 186

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


                 D. ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN DİĞER İSTATİSTİKLER

              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
              almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
              hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak  amacıyla  İlk  İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  Bürosu
              oluşturulmuştur.

              2018 yılı ilk altı ayında Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan
              veya bilgi edinme yolu ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki veriler aşağıda yer almaktadır.
               30 Haziran 2018 tarihi itibariyle şikâyet başvurusu ve şikâyetin durumu hakkında yapılan 6.219
              telefon görüşmesi, Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 856 adet Bilgi Edinme başvurusu ve 4982
              sayılı Kanun kapsamında yapılan 481 adet bilgi edinme başvurusu ile 303 adedi İstanbul Büromuz
              olmak üzere vatandaşlarla yüzü yüze gerçekleştirilen 3.276 adet görüşme dâhil olmak üzere toplam
              10.832 adet bilgi talebi karşılanmıştır.

              Tablo 32: 2018 Yılı İlk 6 Ayında Vatandaşların Bilgi Talepleri Kapsamında Yapılan Telefon
              Görüşmeleri
                  Ocak-Haziran 2018 Döneminde Şikâyet Başvurularına İlişkin Yapılan Telefon Görüşme
                                            Sayıları ve Konularına Göre Dağılımı

                                                                                                      Yüzdesi
              Konu Başlığı                                                                  Sayı
                                                                                                        (%)
              Dosya Safahatı                                                                3.139       51,22%

              Başvuru Usulü                                                                 1.428       23,30%
              İstanbul Bürosu                                                                530         8,65%

              Görüşme Talebi                                                                 515         8,40%
              Diğer                                                                          470         7,67%

              Ek Evrak                                                                       137         2,24%
              TOPLAM                                                                        6.219



              Tablo 33: 2018 Yılı İlk 6 Ayında Vatandaşların Bilgi Edinme Taleplerinin Dağılımları

                          Ocak-Haziran 2018 Döneminde Yapılan Bilgi Edinme Talepleri Dağılımı


               Ocak-Haziran 2018 döneminde e-posta yoluyla gelen                                    856
               Bilgi Edinme Başvuruları

               Ocak-Haziran 2018 Döneminde Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları                         481


               Yüz Yüze Görüşme                                                                    2.973


               İstanbul Bürosu Yüz Yüze Görüşme                                                     303

               TOPLAM                                                                              4.613




                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              185
   181   182   183   184   185   186   187