Page 49 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 49
1.2.3 Halkla İlişkiler
“Ombudsman Halkla Buluşuyor” Bölgesel Toplantıları ve İl Çalışma Ziyaretleri
Vatandaşın hak arama kültürünü geliştirerek; idarenin kaliteli hizmet standardını arttırmaya çalışan
Kamu Denetçiliği Kurumuna daha fazla işlerlik kazandırmak amacıyla Türkiye genelinde son üç
yıldır toplam 68 ilde gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar ile
İl çalışma toplantıları, Kurumun bürokrasi ve toplumsal hayat içerisindeki rolünün daha iyi anlaşılması
ve idare, vatandaş ve Kurum arasında ortak bir anlayış bağının kurulması yönünde önemli bir işlev
üstlenmektedir. Gerçekleştirilen bölgesel toplantılar ve il çalışma ziyaretleri ile;
Vali ve Belediye Başkanı başta olmak üzere ilin önde gelen yöneticileri ziyaret edilerek
yetkililerden o ilin temel sorunları konusunda genel bilgiler elde edilmektedir.
Kamu Denetçiliği Kurumu hakkında yetkililere bilgilendirmede bulunulmaktadır.
Ticaret ve sanayi odaları, üniversiteler, Barolar, Adliye ve ilin önde gelen sivil toplum
kuruluşları ile bir araya gelinerek o ilin vizyonuna yönelik genel çerçeve çizilmektedir.
Ziyaret edilen illerin önemli ve tanınan televizyon, gazete, internet medya temsilcilerine
konuk olunup, il toplantıları hakkında da bilgi vererek Kamu Denetçiliği Kurumunun tanıtımını
gerçekleştirilmektedir.
İllerde bulunan ulusal ve yerel basının temsilcileriyle kahvaltılı toplantılarda bir araya gelinerek
basın mensuplarına Kamu Denetçiliği Kurumu hakkında bilgi verilmekte ve gidilen ilin sorunları
basının gözüyle anlamaya çalışılmaktadır.
STK ve muhtarları bilgilendirme ve serbest kürsü bölümünde ise konuşmacı olarak başta
muhtarlar olmak üzere, ilin yerel yönetim temsilcilerine söz verilerek onların sorunlarının birinci
elden dinlenmesi ve takip edilmesi sağlanmaktadır.
Bu toplantılarda muhtarlar ve STK temsilcileri yanında ilin kamu kurum ve kuruluşlarının
yöneticilerini de davet etmek suretiyle vatandaş ile idare arasında köprü görevi görülmekte,
vatandaşın şikâyet ve talepleri yeri geldiğinde idarecilere doğrudan iletilecekleri bir ortam
oluşturulmaktadır.
Konuşmacılardan kürsüde gündeme getirdikleri şikâyet ve talepler somut ise orada, çözülmesi
mümkün değil ise toplantı salonu dışında oluşturulan başvuru ve şikâyet masalarına
yönlendirilmekte ve bu masalarda her denetçiliğin görev alanına giren konularda görevlendirilen
uzmanlar tarafından talepler dinlenmekte, kişilere açıklayıcı bilgiler verilerek şikâyetlerini yazılı
olarak almak suretiyle incelemeye dahil edilmektdir.
İllerdeki kamu hizmetlerinin işleyişi ve kalitesi yerinde görülmekte ve denetlenmektedir.
Bu doğrultuda 2019 yılında;
29-30 Nisanda Adana’da, 27 Şubatta Konya’da, 12 Martta Çanakkale’de , 18 Martta Düzce ve
Sakarya’da; 21 Martta Isparta ve Burdur’da, 27 Martta Çorum’da, 28 Martta Çankırı’da, 16 Nisanda
Erzurum’da, 17 Nisanda Ağrı’da, 29 Mayısta Batman’da, 10 Temmuzda Giresun’da, 11 Temmuzda
Ordu’da, 29-30 Temmuzda Hakkari’de, 12-13 Eylülde Gaziantep’de, 30 Eylülde Niğde’de, 8-9
Ekimde Malatya’da, 14 Ekimde Ardahan’da, 15 Ekimde Kars’ta, 4-5 Kasımda Şırnak’ta, 3 Aralıkta
Bilecik’te, 22 Aralıkta Manisa’da, 23 Aralıkta Aydın’da ve 26 Aralıkta ise Denizli’de bölgesel
toplantılar ile il çalışma ziyaretleri gerçekleştirilerek halkla bir araya gelinmiştir.
47