Page 164 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 164

D. ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN DİĞER İSTATİSTİKLER


              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
              almak  ve  başvuru  sonrasında  mevcut  şikâyetin  safahatı  hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak
              amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.

              Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla Kurumumuza ve
              İstanbul  Büromuza  yapılan  şikâyet  başvurularına  ilişkin  olarak;  dosyanın  sahafatı,  başvurunun
              usulü,  yüz  yüze  görüşme  talebi  kapsamında  bizzat  gelen,  telefon  vasıtasıyla  ulaşan  veya  bilgi
              edinme  yolu  ile  başvuran  vatandaşlarımıza  ait  istatistiki  bilgiler  aşağıda  yer  almaktadır.  Bu
              bilgilendirmelerle  vatandaşın  sorununa  çözüm  aranmakta  veya  kendisine  hukuki  yardımda
              bulunularak yol göstermek suretiyle gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.

              Buna göre 2019 yılının ilk altı ayı itibariyle;

              - Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 20.249 telefon görüşmesi,

              - Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 730 adet bilgi edinme başvurusu,

              - 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 71 adet başvuru,

              -  Kurumumuza  ve  İstanbul  Büromuza  bizzat  gelen  vatandaşlarla  yapılan  1.809  adet  yüz  yüze
              görüşme,
              - Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları,  İl Çalışma Ziyaretleri,
              İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konsferansları ile Uluslarası Alanda Hak Arama
              Kültürünün Yaygınlaştırılması kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen yaklaşık 4.400 adet görüşme,

              dâhil olmak üzere toplam 27.172 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.

              Tablo 31: 2019 Yılının İlk 6 Ayında Bilgilendirme İstatistikleri


                                  Ocak-Haziran 2019 Dönemi Bilgilendirme İstatistrikleri

                                                                                                     Yüzdesi
              Konu Başlığı                                                                 Sayı
                                                                                                       (%)
              Yüz Yüze Görüşme
                                                                                           1.809        7,02%
              Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları
                                                                                             71         0,28%

              E-posta yoluyla gelen Bilgi Edinme Başvuruları                                730         2,83%

              Telefonla Görüşme
                                                                                          20.162       78,23%
              Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları kapsamında, İl
              Çalışma Ziyaretleri kapsamında, İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda,        4.400       11,64%
              Üniversite Konferanslarında ve Uluslarası Alanda Hak Arama Kültürünün
              Yaygınlaştırılması Kapsamında Yapılan Görüşmeler
              TOPLAM                                                                      27.172






                                                                                                         160
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169