Page 7 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 7

Kurumumuz tarafından bir takvim yılında yürütülen faaliyetler ve önerileri kapsayan Yıllık Rapor,
              6328 sayılı Kanunun 22 nci maddesi gereği yılsonunda hazırlanarak, Türkiye Büyük Millet Meclisi
              Dilekçe  Komisyonu  ile  İnsan  Haklarını  İnceleme  Komisyonu  üyelerinden  oluşan  Karma
              Komisyona sunulmaktadır. Bu Komisyon ise, (ara verme ve tatil dönemleri hariç olmak üzere) iki
              ay içinde yıllık rapor hakkındaki kanaat ve görüşlerini içeren bir rapor hazırlayarak Genel Kurula
              sunulmak üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına göndermektedir.

              Kurumumuzun  çalışma  yöntemlerinin,  yürütülen  faaliyetlerin,  başvuru  niteliklerinin  ve
              istatistiklerinin,  vatandaşlar,  kamu  kurum  ve  kuruluşları  ve  TBMM  ile  ilişkilerin,  başvurulara
              yönelik örnek ve değerlendirmelerin, yıl içinde Kurumumuz tarafından idari sistemimize yapılan
              katkıların anlatıldığı 2018 yılı Yıllık Raporu, Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç tarafından 13 Şubat
              2019  tarihinde  TBMM  Dilekçe  ve  İnsan  Hakları  Komisyonundan  Kurulu  Karma  Komisyona
              sunulmuştur.

              Komisyon  Başkanı  Sayın  Mihrimah  Belma  Satır  yaptığı  konuşmada,  yıllık  raporun  daha
              öncekilerde olduğu gibi ayrıntılı ve doyurucu bilgilerle, özenle hazırlandığını ifade ederek, Raporun
              Karma Komisyona süresi içerisinde sunulmasından dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirmiştir.
              Sayın  Satır  konuşmasının  devamında;  Kurumumuz  çalışmalarının  dikkatle  takip  edildiğini,
              kamuoyu nezdinde bilinirliği-tanınırlığı arttıkça kuruma olan ilginin de arttığını, başvuru sayılarının
              her  geçen  yıl  artmasında  kurum  çalışmalarının  ve  Kurum  tarafından  düzenlenen  çalıştay  ve
              toplantıların önemli rolü olduğunu ifade etmiştir.

                                                               Kamu  Başdenetçisi  Şeref  Malkoç  Yıllık
                                                               Raporun sunumunda; 2018 yılında kurumun 17
                                                               bin 585 başvuru aldığını, 17 bin 615 dosyanın
                                                               sonuçlandırıldığını,  946  tavsiye,  2  bin  498
                                                               dostane  çözüm  kararı  verildiğini  ifade  etmiş,
                                                               2013 yılından bugüne kadar 59 bin 567 başvuru
                                                               alındığını 97 bin 538 bilgilendirme talebinin de
                                                               karşıladığını   söylemiştir.   KDK’ya    gelen
                                                               şikâyetler arasında ilk üç sırayı kamu personel
                                                               rejimi,  çalışma  ve  sosyal  güvenlik  ile  eğitim,
                                                               öğretim,   gençlik    ve   spor    konularının
              oluşturduğunu ifade eden Başdenetçi, yüzde 10.53 ile en fazla mahalli idarelerin şikâyet edildiğini
              belirtmiştir.

              Ayrıca; Kuruma gelen kabul edilebilir başvuruların yüzde 23 oranında olduğunu söyleyerek Mart
              ayı  itibariyle  Kurum  bünyesinde  bir  başvuru  sisteminin  geliştirileceğini  ve  bu  sayede  kabul
              edilebilir  başvuru  sayısını  arttırılacağını  ifade  etmiş,  2018  yılında  verilen  toplam  946  tavsiye
              kararının  Kurumun kurulduğu  günden bu  yana verilen toplam  tavsiye kararı sayısından  yüksek
              olduğunun  altını  çizmiştir.  Başdenetçi  Şeref  Malkoç  konuşmasının  devamında;  idarelerin
              kararlarımıza uyma oranlarının da yüzde 20’den yüzde 70’e çıktığını, bunun Avrupa ortalamasının
              yüzde  80  ama  Avrupa’daki  Ombudsmanlıkların  40-50  yıllık  geçmişleri  olduğunu,  Bu  uyma
              oranında  komisyon  üyelerimizin  katkılarının  bulunduğunu,  karara  uymayan  idarelerin  Meclise
              çağırılmasının uyma oranlarını artırdığını, Kurumun tanınırlığının artmasının da uyma oranlarını
              etkilediğini, Bakanlarımızla, bakan yardımcılarımızla ve şimdi de genel müdürlerimizle görüşmenin
              bilgi belge elde edilmesine  yardımcı olduğunu, bunun da uyma oranlarını arttırdığını belirterek
              sunuşunu tamamlamıştır.

                                                                                                            6
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12