Page 62 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 62

1.1.4 Performans Göstergeleri
                                           Ölçü                      2020         2020         2021     2022
               Performans Göstergeleri             2018     2019
                                           Birimi                   Hedef     Gerçekleşme  Tahmin  Tahmin
               4- Şikâyetlerin daha etkin
               incelenmesini sağlamak
               amacıyla kurum
               personelinin yetkinliğinin   Adet  14         16       17            11        18       19
               geliştirilmesi için yapılan
               protokol/eğitim/staj vb.
               faaliyet sayısı

               Göstergeye  İlişkin  Açıklama:Kurumun  görevini  yerine  getirmesi  sırasında  önemli  bir  unsur
                                            konumundaki  personelinin,  daha  nitelikli  olması  sağlanarak
                                            kurumsal etkinliğin artırılmasına ilişkindir.
              Hesaplama Yöntemi:             Kurum      personelinin   yetkinliğinin artırılmasına   yönelik
                                                               gerçekleştirilen faaliyetlerin sayısı dikkate alınmaktadır.

              Verinin Kaynağı:              Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                            sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                            kaynağı,  6328  sayılı  Kanun  gereğince  her  yıl  TBMM’ye  sunulan
                                            Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                            İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                      KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              Performans Göstergesine Yönelik Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:

              Kurum personelin  yetkinliğini artırmak amacıyla 2020 yılında personele yönelik 11 adet faaliyet
              gerçekleştirilmiş,  planlanan  diğer  eğitim  faaliyetleri  ise  koronavirüs  tedbirleri  kapsamında
              ertelenmiştiş olup bunlardan bazılarına aşağıda yer verilmiştir:

                Kamu  kurum ve kuruluşlarıyla sorun  yaşayan vatandaşların  şikâyetlerini  alma, bu şikâyetleri
                 değerlendirme ve çözüme kavuşturma süreçlerini hızlandırmak, iyileştirmek ve vatandaşın hak
                 arama hakkını daha da kolaylaştırmayı hedefiyle Kurumumuz ile TÜBİTAK Türkiye Sanayi Sevk
                 ve  İdare  Enstitüsü  (TÜSSİDE)  arasında  23.01.2020  ile  23.09.2020  tarihleri  arasında
                 tamamlanmak üzere 8 aylık "Süreç İyileştirme Projesi" imzalanmıştır.

              Bu proje ile Kurumumuzu;
                 -  Şikâyet inceleme ana sürecinin iyileştirilmesi,
                 -  Mevcut  ve  iyileştirilmesi  önerilen  süreç  faaliyet  adımları  doğrultusunda  iş  yükünün
                     belirlenmesi,
                 -  Şikâyet yönetim ana sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlayacak iyi uygulama örneklerinin
                     analizi,
                 -  Şikâyet başvuruları inceleme sonucunda verilen karar türlerinin analizi ve değerlendirilmesi
              faaliyetleridir.

              Söz konusu proje kapsamında; Kurumun ihtiyaç ve beklentileri göz önüne alınarak Kuruma özgü
              olarak eğitim programı hazırlanmış olup, kurumsal gelişim ve değişim yolculuğuna katılımı sağlamak


                                                                                                            61
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67