Page 62 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 62
1.1.4 Performans Göstergeleri
Ölçü 2020 2020 2021 2022
Performans Göstergeleri 2018 2019
Birimi Hedef Gerçekleşme Tahmin Tahmin
4- Şikâyetlerin daha etkin
incelenmesini sağlamak
amacıyla kurum
personelinin yetkinliğinin Adet 14 16 17 11 18 19
geliştirilmesi için yapılan
protokol/eğitim/staj vb.
faaliyet sayısı
Göstergeye İlişkin Açıklama:Kurumun görevini yerine getirmesi sırasında önemli bir unsur
konumundaki personelinin, daha nitelikli olması sağlanarak
kurumsal etkinliğin artırılmasına ilişkindir.
Hesaplama Yöntemi: Kurum personelinin yetkinliğinin artırılmasına yönelik
gerçekleştirilen faaliyetlerin sayısı dikkate alınmaktadır.
Verinin Kaynağı: Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).
Sorumlu İdare: KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Performans Göstergesine Yönelik Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
Kurum personelin yetkinliğini artırmak amacıyla 2020 yılında personele yönelik 11 adet faaliyet
gerçekleştirilmiş, planlanan diğer eğitim faaliyetleri ise koronavirüs tedbirleri kapsamında
ertelenmiştiş olup bunlardan bazılarına aşağıda yer verilmiştir:
Kamu kurum ve kuruluşlarıyla sorun yaşayan vatandaşların şikâyetlerini alma, bu şikâyetleri
değerlendirme ve çözüme kavuşturma süreçlerini hızlandırmak, iyileştirmek ve vatandaşın hak
arama hakkını daha da kolaylaştırmayı hedefiyle Kurumumuz ile TÜBİTAK Türkiye Sanayi Sevk
ve İdare Enstitüsü (TÜSSİDE) arasında 23.01.2020 ile 23.09.2020 tarihleri arasında
tamamlanmak üzere 8 aylık "Süreç İyileştirme Projesi" imzalanmıştır.
Bu proje ile Kurumumuzu;
- Şikâyet inceleme ana sürecinin iyileştirilmesi,
- Mevcut ve iyileştirilmesi önerilen süreç faaliyet adımları doğrultusunda iş yükünün
belirlenmesi,
- Şikâyet yönetim ana sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlayacak iyi uygulama örneklerinin
analizi,
- Şikâyet başvuruları inceleme sonucunda verilen karar türlerinin analizi ve değerlendirilmesi
faaliyetleridir.
Söz konusu proje kapsamında; Kurumun ihtiyaç ve beklentileri göz önüne alınarak Kuruma özgü
olarak eğitim programı hazırlanmış olup, kurumsal gelişim ve değişim yolculuğuna katılımı sağlamak
61