Page 152 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 152
5. ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN DİĞER İSTATİSTİKLER
Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
almak ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı hakkında bilgi taleplerini karşılamak
amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.
Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla Kurumumuza ve
İstanbul Büromuza yapılan şikâyet başvurularına ilişkin olarak; dosyanın sahafatı, başvurunun
usulü, yüz yüze görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan veya bilgi
edinme yolu ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu
bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa çözüm aranmakta veya kendisine hukuki yardımda
bulunularak yol göstermek suretiyle gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.
Buna göre 2020 yılının ilk altı ayı itibariyle;
- Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 15.186 telefon görüşmesi,
- Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 6.654 adet bilgi edinme başvurusu,
- 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 19.850 adet başvuru,
- Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan yüz yüze görüşmeler ile
Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları kapsamında, İl Çalışma Ziyaretleri
kapsamında, İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konferanslarında, Gerçekleştirilen
Video Konferans ve Sosyal Medya Canlı Yayınlarında ve Uluslararası Alanda Hak Arama
Kültürünün Yaygınlaştırılması kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen yaklaşık 4.145 adet görüşme,
dâhil olmak üzere toplam 45.835 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
Tablo 38: 2020 Yılının İlk 6 Ayında Bilgilendirme İstatistikleri
Ocak-Haziran 2020 Dönemi Bilgilendirme İstatistrikleri
Yüzdesi
Konu Başlığı Sayı
(%)
Yüz Yüze Görüşme
(Doğrudan Yüz Yüze görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor
Bölgesel Toplantıları kapsamında, İl Çalışma Ziyaretleri kapsamında,
İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konferanslarında, 4.145 3,84%
Gerçekleştirilen Video Konferans ve Sosyal Medya Canlı Yayınlarında ve
Uluslararası Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması
Kapsamında Yapılan Görüşmeler)
Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları 19.850 18,40%
E-posta yoluyla gelen Bilgi Edinme Başvuruları 6.654 6,17%
Telefonla Görüşme 15.186 14,08%
TOPLAM 45.835
143