Page 152 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 152

5.  ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN DİĞER İSTATİSTİKLER

              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
              almak  ve  başvuru  sonrasında  mevcut  şikâyetin  safahatı  hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak
              amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.

              Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla Kurumumuza ve
              İstanbul  Büromuza  yapılan  şikâyet  başvurularına  ilişkin  olarak;  dosyanın  sahafatı,  başvurunun
              usulü,  yüz  yüze  görüşme  talebi  kapsamında  bizzat  gelen,  telefon  vasıtasıyla  ulaşan  veya  bilgi
              edinme  yolu  ile  başvuran  vatandaşlarımıza  ait  istatistiki  bilgiler  aşağıda  yer  almaktadır.  Bu
              bilgilendirmelerle  vatandaşın  sorununa  çözüm  aranmakta  veya  kendisine  hukuki  yardımda
              bulunularak yol göstermek suretiyle gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.

              Buna göre 2020 yılının ilk altı ayı itibariyle;

              - Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 15.186 telefon görüşmesi,

              - Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 6.654 adet bilgi edinme başvurusu,

              - 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 19.850 adet başvuru,

              - Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan yüz yüze görüşmeler ile
              Ombudsmanlık  Halkla  Buluşuyor  Bölgesel  Toplantıları  kapsamında,  İl  Çalışma  Ziyaretleri
              kapsamında, İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konferanslarında, Gerçekleştirilen
              Video  Konferans  ve  Sosyal  Medya  Canlı  Yayınlarında  ve  Uluslararası  Alanda  Hak  Arama
              Kültürünün Yaygınlaştırılması kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen yaklaşık 4.145 adet görüşme,

              dâhil olmak üzere toplam 45.835 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.



              Tablo 38: 2020 Yılının İlk 6 Ayında Bilgilendirme İstatistikleri

                                  Ocak-Haziran 2020 Dönemi Bilgilendirme İstatistrikleri


                                                                                                     Yüzdesi
              Konu Başlığı                                                                 Sayı
                                                                                                       (%)
              Yüz Yüze Görüşme
              (Doğrudan Yüz Yüze görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor
              Bölgesel Toplantıları kapsamında, İl Çalışma Ziyaretleri kapsamında,
              İlköğretim ve Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konferanslarında,           4.145      3,84%
              Gerçekleştirilen Video Konferans ve Sosyal Medya Canlı Yayınlarında ve
              Uluslararası Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması
              Kapsamında Yapılan Görüşmeler)
              Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları                                             19.850    18,40%


              E-posta yoluyla gelen Bilgi Edinme Başvuruları                               6.654      6,17%

              Telefonla Görüşme                                                           15.186     14,08%


              TOPLAM                                                                      45.835




                                                                                                         143
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157