Page 6 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 6

TEŞEBBÜS VE MÜLKİYET GELİRLERİ:
                   Kurumumuz hesabında 2019 yılında 14.273,00 TL teşebbüs ve mülkiyet geliri bulunmaktadır.
              2020 yılında başlangıç ödeneği 6.000,00 TL’dir. İlk altı aylık dönemde 5.574,00 TL gerçekleşme
              vardır. Lojman kiraları nedeniyle Kurum hesabına yatırılan paylar burada bütçelendirilmiştir.


                   ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR:
                   Türkiye  Büyük  Millet  Meclisi  Bütçesinden  alınacak  Hazine  yardımı  bu  kapsamda
              bütçelendirilmiştir.    2019  Yılında  27.215.000,00  TL  Hazine  geliri  gerçekleşmiştir.  2020  yılı
              başlangıç ödeneği 35.408.000,00 TL’dir. İlk altı aylık Ocak- Haziran döneminde 17.001.000,00 TL
              gerçekleşme görülmektedir.

                   DİĞER GELİRLER:
                   Ağırlıklı olarak banka hesabındaki paraların vadelendirilmesinden elde edilen faiz gelirleri
              burada bütçelendirilmiştir. 2019 yılında bu kapsamda 1.585.169,00 TL gerçekleşme görülmüştür.
              2020  yılı  başlangıç  ödeneği  94.000,00  TL’dir.  Yıl  içinde  ilk  altı  aylık  dönemde  79.003,00  TL
              gerçekleşme vardır.


                 II. OCAK- HAZİRAN 2020 DÖNEMİNDE YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER

              A.  KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMUNUN 2020 YILININ İLK ALTI AYINDA
                 ÜLKEMİZE OLAN KATMA DEĞERİ HAKKINDA DEĞERLENDİRME

                 Anayasamızın 74 üncü maddesinde yer verilen hüküm gereğince, idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri
              inceleyen  6328  sayılı  Kanun  ile  kurulmuş,  Anayasal  bir  Kurum  olan  Kamu  Denetçiliği  Kurumu,  başta
              mevzuat değişikliği ve iyi yönetim ilkeleri açısından verdiği ve genele sirayet eden Tavsiye Kararları ile
              idarenin işleyişine katkıda bulunmanın yanı sıra mevcut problemlerin ve ileride ortaya çıkabilecek muhtemel
              problemlerin önüne geçilmesine yardımcı olmayı hedeflemektedir. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
              Kanunun  genel  gerekçesinde  ise;  “…  idarelerin  mümkün  olduğu  kadar  Kurumun  önerilerini
              değerlendirmeye alarak uymasının ve idari yargının yükünün azaltılmasının hedeflendiği …” belirtilmiştir.
              Dolayısıyla 2019 yılı içerisinde yaklaşık 250 bin dava yükü altında bulunan idari yargı erkine destek olan ve
              iş yükünü azaltan bir Kurum olarak adalete hızlı erişimi tesis etme temel amaçlarımız arasındadır.
                 Kurumumuzca,  öncelikle  yapılan  şikâyetlerin  mümkün  olduğunca  hızlı  ve  etkin  bir  şekilde
              sonuçlandırılmasını  sağlamak  adına  dostane  çözüm  yöntemi  sık  sık  kullanılmakta  ve  böylece
              adalete  hızlı  erişim  hedefi  gerçekleştirilmeye  çalışılmaktadır.  Buna  göre  Kurumumuzca,  2020
              yılında iletilen 77.104 ve 2019 yılından devreden 3.870 adet olmak üzere toplam 80.934 adet şikâyet
              başvurusu değerlendirilmek üzere işleme alınmıştır. İncelemeye alınan toplam 80.934 adet şikâyet
              başvurusunun  63.606  tanesi  Kurumumuz  tarafından  sonuçlandırılmış  ve  inceleme  sonuçları
              şikâyetçilere  bildirilmiştir.  2020  yılının  ilk  altı  ayında  yapılan  bu  başvuruların  1411’ü  dostane
              yöntemlerle  çözüme  kavuşturulmuştur.  Yine  Kurumumuzca  yapılan  inceleme  ve  araştırma
              sonucunda  verilen  toplamda  551’i  kısmen  olmak  üzere  toplam  53.922  adet  Tavsiye  Kararı  ile
              mahkemelerin  iş  yükünün  azaltılmasına  katkıda  bulunulmuştur.  Diğer  taraftan,  aynı  dönemde
              verilen  toplam  551  adet  Ret  Kararı  da  başvuranlara  mevzuat  çerçevesinde  talebinin  yerine
              getirilemeyeceğini  açıklaması  nedeniyle  kişilerin  yargıya  başvurma  oranında  azalmaya  sebep
              olabilmektedir. Öte yandan, Kurumumuza yapılan başvurularda, başvuru konularının usul açısından
              da hukuki durumu açıklığa kavuşturulmaktadır. Kurumumuzun şikâyetleri inceleme usulü; süre ve
              menfaat ihlali şartı başta olmak üzere idari yargıdaki dava açma şartlarına benzer nitelikte olması
              nedeniyle, bu şartları taşımayan başvurular hakkında verilen İncelenemezlik Kararlarımızın dahi yargının iş



                                                                                                            5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11