Page 111 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 111
4 PERFORMANS BİLGİ SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
2013 itibariyle şikâyet başvurularını almaya başlayan Kurumumuzun, 2017-2021 dönemi vizyonuna
ulaşmada belirlediği amaç ve hedefleri “Şikâyet İnceleme ve Araştırma”, “Tanıtım ve Farkındalık
Geliştirme” ile “Kurumsal Kapasite ve Temel Yetkinlik Geliştirme” başlığı altında 3 eksende ele
alınmıştır.
Kurumumuzun kurulma amacı şikâyet başvurularının; çözüme kavuşturulmasında ve kararların
uygulanmasında etkinliğin sağlanması, tüm paydaşlar nezdinde Kurumun tanınırlığının artırılması ile
kurumsal yapılanma kapsamında gerek usul ve esasların netleştirilerek standartlaşmanın yakalanması
gerekse etkin bir insan kaynakları ile bilgi işlem altyapısının güçlendirilmesi bu eksenlerin
belirlenmesinde etkili olmuştur. Bu çerçevede 3 ana eksen altında 4 genel stratejik amaç ve bu
amaçlara ulaştıracak toplam 16 hedef ve 104 strateji ortaya konulan Kurumumuzun 2017-2021
yıllarında uygulanan Stratejik Planımızın belirlenen hedeflere ilişkin gerçekleşmeleri
değerlendirildiğinde ;
2017 yılı kapsamında hedeflere ilişkin belirlenen 47 adet performans göstergesinden 41 adet
göstergeye değerlerinin çok üzerindeki oranlarla ulaşılmış, 3 adedi makul düzeyde
gerçekleşmiş, 3 adedinin ise tamamlanması diğer yıllara kalmış olup genel bazda %87,23
gerçekleşme oranına ulaşılmıştır.
2018 yılı kapsamında hedeflere ilişkin belirlenen ve önceki yıldan devam eden toplam 52 adet
performans göstergesinden 44 adet göstergeye değerlerinin çok üzerindeki oranlarla ulaşılmış,
5 adedi makul düzeyde gerçekleşmiş, 3 adedinin ise tamamlanması diğer yıllara kalmış olup,
genel bazda %84,62 gerçekleşme oranına ulaşılmıştır.
109