Page 43 - KDK
P. 43
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Faaliyet Maliyetleri Tablosu
İdare Adı KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Program Adı KAMU DENETÇİLİĞİ
Alt Program Adı HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN
YAYGINLAŞTIRILMASI
Alt Program Hedefi: Hak arama yollarının etkin bir şekilde tanıtılması ve toplumdaki haklar
kültürünün kökleştirilmesi
Faaliyet Adı Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması ve Şikayet Mekanizmasının
Geliştirilmesine Yönelik Faaliyetler
Açıklama
Faaliyetin yasal dayanağı 6328 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunudur.
Faaliyetin hedef kitlesi Kuruma başvurma hakkına sahip olan tüm gerçek ve tüzel
kişiler ile yabancılardır.
Faaliyet kapsamında yürütülecek işler:
•Kişilere, STK’lara, medyaya ve dış paydaşlara yönelik kurumsal farkındalığın
artırılması ve hak arama kültürünün yaygınlaştırılması amacıyla tanıtım
faaliyetleri ve organizasyonlar gerçekleştirilecektir. Bu kapsamda ilin
yöneticileri, medya, STK’lar ve halktan oluşan gruplara yönelik il toplantıları
organize edilecektir. Üniversitelerde konferanslar verilecek, ombudsmanlık
kulüpleri yaygınlaştırılacak ve hukuk fakülteleri başta olmak üzere üniversite
öğrencilerine yönelik klinik çalışmalarına ağırlık verilecektir. Yurtdışında
yaşayan vatandaşlarımızın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla
yurtdışı faaliyetlere devam edilecektir. Uluslararası ombudsmanlık örgütleriyle
faaliyetler sürdürülecek, 2 adet uluslararası konferans düzenlenecektir. STK’lar
ile işbirliğine devam edilecek, kamu kurumlarıyla sorunların dostane çözümüne
sağlamak amacıyla ilişkiler artırılacaktır. Kurumsal tanıtım ve farkındalığın
artırılması amacıyla kurumsal yayınlarımız olan akademik dergi, bülten,
başvurulara yönelik rehber, afiş, tanıtım broşürleri gibi tanıtıcı materyallerin
basım ve dağıtımına devam edilecektir. Yapılan bu faaliyetlerin sonucunda
çalışmaların etkisi anketlerle değerlendirilecektir.
•Çocuklara, kadınlara, engellilere, hürriyetinden mahrum kalanlara yönelik
farkındalığın sağlanması ve bunların hak arama imkânının genişletilmesine
yönelik yapılan etkinliklere ağırlık verilecektir. Cezaevi ziyaretleri yapılarak
sorunların yerinde görülmesi sağlanacaktır. Bu konularda iki adet çalıştay
yapılarak çalıştay sonuçları ve çözüm önerileri rapor haline getirilecektir.
•Şikâyet başvurularına ilişkin, şikâyet öncesi ya da şikâyet sonrası vatandaşlar
tarafından istenilen bilgilendirme taleplerinin tamamı karşılanacaktır.
Bilgilendirme sistemimiz geliştirilerek çağrı merkezi gibi çalışması
sağlanacaktır.
•Şikâyet mekanizmasının etkinliğinin artırılması amacıyla ve bireylerin
Kuruma daha kolay başvuru yapabilmesi ve başvurularına yönelik süreci daha
kolay takip edebilmeleri açısından şikâyet başvuru ve yönetim sisteminin
geliştirilmesine devam edecektir. Çocuk başvuru sayfasında da gerekli yenilikler
ve güncelleştirilmeler yapılacaktır.
2021
44 PERFORMANS
PROGRAMI