Page 230 - 2021 Yıllık Rapor
P. 230
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
7.5.13 Bilgiye Erişim Hakkı ve Güvenli İnternet Kullanımı
Başvuran çocuk Discord adlı uygulama üzerinden tanıştığı farklı rumuzlara sahip kişiler
tarafından tehdit edildiğini, argo ve küfürlü kelimelere maruz kaldığını, kız arkadaşıyla
alakalı da birçok küfür edildiğini, kendisine ailesi ile beraber dava açmadan önce
Kurumumuza başvuru yapmaya karar verdiğini belirtmiştir. Başvuru ile ilgili olarak
çocuğun üstün yararının gözetildiği incelemelerin yapılarak:
• Gelişen teknolojiyle birlikte artan siber zorbalık karşısında çocukların ve ailelerin
neler yapabilecekleri,
• Siber zorbalığın ne olduğu, nasıl önlenebileceği ve çocuklardaki psikolojik
etkilerinin neler olduğu,
• Siber zorbalık oluşmadan ne gibi tedbirler alınabileceği,
• Güvenli internet ve cep telefonu kullanma konusunda çocuğun bilgilendirilmesi,
• Siber zorbalığa uğradıklarında başvuracağı adreslerin neler olduğu,
• Güvenli İnternet Merkezi altında oluşturulan Bilinçlendirme Merkezi ve İnternet
Yardım Merkezinden nasıl yararlanabileceği,
hususlarında başvuran çocuğa ve ailesine yol gösterilmesi ve gerekli bilgilendirmenin
yapılması amacıyla değerlendirilmesi ve gereği için Bilgi Teknolojileri ve İletişim
98
Kurumu Başkanlığına Gönderme Kararı verilmiştir.
İdare tarafından gönderilen 03.09.2021 tarihli yazı ile Kurumun Güvenli İnternet
Merkezi bilinçlendirme ve yardım portalları olan Güvenli Web (www.guvenliweb.org.
tr), Güvenli Çocuk (www.guvenlicocuk.org.tr) ve İnternet Yardım (www.internetyardim.
org.tr) web sitelerinde siber zorbalık ve internette karşılaşılabilecek diğer riskler
için bilinçlendirmeye yönelik çok sayıda içerik bulunduğu, siber zorbalık hakkında
hazırlanan ve web sitelerimizde paylaşılan içeriklerin linkleri ekte yer alan doküman ile
gönderildiği bildirilmiştir.
7.5.14 KDK Çocuk Hakları Stratejisinin Uygulanmasına Yönelik Faaliyetler
7.5.14.1 Çocuk Hakları Stratejisi
Çocuk hakları alanında Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) iş
birliğiyle yapılan ortak faaliyetler 2021 Yılı Çalışma Planına uygun olarak yürütülmüştür.
Pandemi şartlarında tam kapanma döneminin sonlandırılmasının ardından çocukların
üstün yararı dikkate alınarak maske, sosyal mesafe ve gerekli hijyen koşullarına uygun
şekilde KDK Çocuk Hakları Stratejisinin kapsamındaki topluma erişim faaliyetlerine
ağırlık verilerek çalışma planı uygulamaya geçirilmiştir.
Kamu Denetçiliği Kurumunun Çocuklarla ve Gençlerle İletişim ve İlişkilerini
Güçlendirme Eğitim Programı, çeşitli illerde Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı,
98 2021/11906 numaralı başvuru hakkında verilen 10.07.2021 tarihli Gönderme Kararı
2021 YILLIK RAPOR 229