Page 13 - 2022 Performans Programı
P. 13

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                      •  İyi yönetim ilkelerini ve insan haklarını önceleyen ve tam anlamıyla benimseyen idari
                         anlayışın kökleşmesi,
                      •  Toplumun  tüm  kesimlerinde  bilinirlik  düzeyimizi  en  üst  seviyeye  çıkararak,  güven
                         veren ve tercih edilen alternatif bir hak arama mekanizması olarak yargının da iş
                         yükünün azaltılması,

                      •  Güçlü bir kurumsal yapılanma ve yetkin personeliyle örnek bir işleyişe sahip olunması,
                   prensipleriyle kamu hizmetlerinin hızlı, sorunsuz olarak yürütülmesi ve insanı temel alan
                   devlet  anlayışının en  üst  düzeyde  yerleşmesi  sağlanacaktır.2022-2026  yıllarını  kapsayan
                   Stratejik Planımız da bu amaçla hazırlanmış ve yürürlüğe girmiştir.

                   Amacımız ve hedefimiz tavsiye kararları ve uzlaştırıcı yönüyle bireylerin adalete hızlı
                   erişimini sağlayan, önleyici ve eğitici rolüyle uyuşmazlıkların doğmasının engellenmesine
                   katkıda bulunan, iyi bilinen, tercih edilen, daha etkin bir hak arama kurumu olmaktır.

                   Kurumumuz program esaslı performans bütçelemeye geçişle birlikte; Kamu Denetçiliği
                   programı ile; kişi haklarının korunması ve idarenin işleyişine sağlanan katkı ile hak arama
                   kültürünün yaygınlaştırılması alt programları çerçevesinde;
                   - Etkin bir hak arama yolu olarak bireylerin kolay erişebilmesine ve başta dostane çözüm
                   yolları denenerek bireylerin adalete hızlı erişiminin sağlanmasına, - İdareye yaptığı öneriler
                   ve raporlarıyla insanı merkeze alarak vatandaş memnuniyetini esas alan, şeffaf, tarafsız,
                   eşit muamelede bulunan ve hesap verebilir bir idare anlayışının yerleşmesine,

                   - Hukukun üstünlüğünü ve insan haklarını benimseyen ve güvence altına alan kişi haklarına
                   saygılı bir idare anlayışının en üst düzeyde yerleşmesine,

                   - Hak arama kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlayarak haklarının bilincinde olan
                   bireylerin yetişmesine, alternatif uyuşmazlık yollarının etkin kullanılmasına ve toplumdaki
                   haklar kültürünün kökleşmesine, daha çok katkı sağlamayı hedeflemektedir.
                   2021 yılı 10 Ekim itibariyle Kurumumuza 14.414 adet başvuru yapılmıştır. 9 yıllık sürecin
                   tamamında ise Kurumumuza toplamda 185.158 başvuru yapılmıştır. Son yıllardaki başvuru
                   sayılarındaki bu artış Kurumumuzun toplumun tüm kesimlerinde tanınırlığının arttığının
                   göstergesidir. Kurumumuzun bu aşamaya gelmesinde emeği geçen tüm çalışanlarımıza
                   teşekkürlerimi sunuyorum.
                   2021 Yılı 10 Ekim itibariyle 15.731 adet başvuru sonuçlandırılmıştır. 1.380 adet tavsiye kararı
                   verilmiş, 2.365 adet başvuruyu dostane yollarla çözüme kavuşturulmuştur. Kurumumuzun
                   sorun çözme yeteneğini %77,11’e ulaşmıştır. Dünyadaki Ombudsmanlık Kurumlarının en
                   büyük problemi nitelikli başvuru alamamaktır. Bu nedenle Ombudsmanlık Kurumlarına
                   bakıldığında kabul edilebilir başvuruların oranı %3 ile %20 arasında değişmektedir. Kurum
                   olarak yaptığımız tanıtım çalışmalarının yanı sıra nitelikli başvuruların artması için de
                   çalışmalar yapılmıştır. Nitekim 2021 yılı 10 Ekim itibariyle kabul edilebilir başvuru oranı
                   %30,88’lere ulaşmıştır. Verdiğimiz tavsiye kararları takip edilmiştir. Tavsiye Kararlarına
                   uyum oranı 2013 yılında %20 iken 2021 yılında %80’e ulaşmıştır. Şüphesiz ki bu oranların







                    2022
               14   PERFORMANS
                    PROGRAMI
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18