Page 34 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 34

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               tercih  edilen ve  iyi bilinen  bir  hak arama  kurumu olma yolunda  önemli  mesafeler
               kaydetmiştir. KDK 10 yıllık dönemde kararları ve özel raporlarıyla ulusal politikalara,
               kanunlara ve diğer idari düzenlemelere etki etmiş, idare ve vatandaş arasında köprü
               oluşturarak uyuşmazlıklarda çözüm ortağı olmuştur. Kurumumuz idarede iyi yönetim
               ilkelerinin yerleşmesi için katkıda bulunmuş, insan haklarının güçlü bir koruyucusu
               olmuştur.
               Cumhuriyetin ikinci yüzyılının insan hakları, demokrasi, hukukun üstünlüğü, adalet
               ve hakkaniyet üzerine yükseleceğine inanıyoruz. KDK olarak, hak ihlallerine karşı etkin
               ve etkili bir şekilde mücadele yürüten yönetim anlayışının pekiştirilmesi ve toplumun
               tüm kesimlerinin insan hakları konusunda yeterli bilinç düzeyine ulaşılması hedefiyle
               faaliyetlerimizi sürdürmeye devam edeceğiz.

               Kurumumuz  10  yıllık  süreçte  toplam  207.403  şikâyet  başvurusu  almış  ve  205.639
               adet karar vermiştir. Vatandaş ile idare arasında köprü vazifesi görerek vatandaşın
               sorununu çözen, idareye de yol gösteren Kurumumuz, 75.166 adet Tavsiye Kararı
               ve 15.861 adet Dostane Çözüm Kararıyla kişilerin sorunlarının çözümünün yanı
               sıra  idarenin  hizmet  kalitesinin  artırılmasına  da  katkı  sağlamıştır.  Hazırladığı
               özel raporlar ve yapılan çalıştaylar ile milyonlarca insanı ilgilendiren konulara çözüm
               aramıştır.

               Yazılı başvuruların dışında telefonla, e-posta ile veya yüz yüze olmak üzere toplam bir
               milyona yakın kişiyi bilgilendirdik. Kendilerine hukuki yardımda bulunduk.  Yol
               gösterdik.
               Yine bu süreçte hazırladığımız özel raporlar ve yapılan çalıştaylar ile milyonlarca insanı
               ilgilendiren konularda çalışmalar gerçekleştirdik. Yapılan faaliyetlerle, çocuklar ve gençler
               başta olmak üzere toplumun tüm kesimlerinin hak arama kültürünün gelişmesinde ve
               Kurumun sorun çözme yeteneğinin artmasında önemli mesafeler kaydedilmiştir.

               Kurumumuza 2022 yılında 17.816 başvuru yapılmıştır.  Yaklaşık 10 yıllık süreçte
               aldığımız toplam başvuru sayısı ise 207.403’tür. 2022 yılında yapılan 17.816 adet
               şikâyet başvurusunun yanında 2021 yılından devreden 2.042 adet dosya ile birlikte
               toplamda 19.858 adet dosya bu dönemde incelemeye aldık, başvuruların  18.094
               tanesini sonuçlandırdık.
               Yazılı başvuruların dışında 2022 yılında yüz yüze, e-posta veya telefonla gerçekleştirilen
               görüşmeler  sonucunda  toplamda 162.143  kişiyi  bilgilendirdik. Kendilerine hukuki
               yardımda bulunduk ve sorunlarının çözümü konusunda yol gösterdik.
               Kurumumuz  dostane çözüm kararıyla, tavsiye kararına gerek kalmaksızın sorunlara
               çözüm bulmakta ve vatandaşın  “adalete  hızlı erişiminin”  gerçekleştirilmesine
               katkı sağlamaktadır.  2022 yılında Kurumumuza yapılan başvuruların ortalama
               sonuçlandırılma süresi 54,11 gündür. Dostane çözümde ise ortalama süre 75,18 gün
               olarak gerçekleşmiştir. Ayrıca dostane yollarla çözüme kavuşturulan başvuruların
               %22,97’si 30 gün ve altı sürelerde sonuçlandırılmıştır.  2022 yılında 2.194 adet
               başvuruyu dostane yollarla çözüme kavuşturduk.


                                                                        2022 YILLIK RAPOR  33
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39