Page 19 - 2023 Performans Programı
P. 19
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
1.3 Fiziksel Kaynaklar
Kurumumuz faaliyetlerini Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Cad. No:4 Çankaya/ANKARA
adresinde bulunan hizmet binasında sunmaya devam etmekte olup, Kurumumuzun tüm
birimleri aynı hizmet binasında faaliyet göstermektedir. Ayrıca, Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanunu’nun “Kuruluş” başlıklı 4’üncü maddesi uyarınca, Kurumumuzun gerekli göreceği
yerlerde büro açma yetkisi de bulunmaktadır. Bu kapsamda, Kurumumuz, iyi yönetim ilkeleri
ve vatandaş odaklı yaklaşımın gerekliliği doğrultusunda en yoğun nüfusa sahip ve büyük
kentimiz olan İstanbul’da bireylere daha hızlı ulaşma ve çözüm üretebilme noktasında bir
ofis açılmasına yönelik çalışmalarını tamamlamış ve halen Kurumumuza Maliye Bakanlığı
tarafından tahsis edilen, Şişli İlçesi Halaskargazi Mahallesi, Matbaacı Osmanbey Sokak
cepheli taşınmazda faaliyetlerini sürdürmektedir.
1.4 Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojilerinin sunduğu imkânlardan yararlanmak ve daha
kaliteli hizmet sunabilmek amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru şekilde paydaşlarına
ulaştırma noktasında bilgi teknolojileri sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kamu Denetçiliği Kurumu, çalışanların ve başvuranların bilgi teknolojilerinin hızla
gelişen imkânlarından en iyi ve kolay şekilde yararlanması amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Şikâyet başvurularının incelenmesi esnasında, verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı
ile Kurum ihtiyaçları doğrultusunda kendi imkânlarıyla geliştirdiği bir Şikâyet Yönetim
Sistemi (SYS) yazılımı kullanılmakta olup, gelen talepler doğrultusunda analizler yapılarak
sürekli güncellenmektedir.
Kurum ve çocuk web sayfalarına, Kurum tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere
ilişkin güncellenmeler yapılmakta ayrıca responsive ekran uyumluluğu sayesinde yazılım
güncelleştirmeleri yapılmakta ve belirlenen görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması
sağlanmaktadır.
Kurumumuza şikâyet başvurusunda bulunan gerçek, tüzel ve yabancı kişiler
kendileri veya vekil olarak E-başvuru sayfası üzerinden şikayetlerini yapabilmektedirler.
E-başvuru sayfamızda şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive
ekran güncelleştirmeleri yapılmış ve tüm cihazlara uyumlu olarak
çalışması sağlanmıştır.
Ayrıca Kurumumuz iş ve işlemlerini gerçekleştirirken;
diğer idarelerin geliştirdiği web servislerini kullanmakta olup,
güncellemelere ilişkin uyum ve gerekli entegrasyonları anlık olarak
yapılmaktadır.
Diğer yandan gelişimin her alanda hızla yaşandığı günümüzde
çalışma hayatının vazgeçilmez unsuru olan bilgi teknolojileri
altyapısının eksikliklerinin giderilmesi, yeni şartlara ve
gereksinimlere uyumlu hale getirilmesi ile güncelliğinin sürekli
korunması ihtiyacı kapsamında;
Resim-1 SYS Giriş Ekranı ➢ Şikâyet Yönetim Sisteminde (SYS);
• Yapay zekâ yöntemleri kullanılarak otomatik karar yazma sistemi
geliştirilme işlemleri devam etmektedir.
2023
20 PERFORMANS
PROGRAMI