Page 116 - Mücadele Raporu v15 SON
P. 116
Kamu Denetçiliği Kurumu
ğan’ın kendisi ya da İletişim Başkanı kamuoyuna açıklayarak toplumdan alı-
nan kararlara destek olmalarını talep etmiştir.
Sağlık Bakanlığının ise Cumhurbaşkanının başkanlığında, hastaların tespi-
ti, takibi ve tedavisi süreçleriyle ilgili olarak vatandaşları sürekli bilgilendirdiği
görülmüştür. Sağlık Bakanının haftada en az iki ya da üç kez bizzat toplu-
mun karşısına çıkarak bilgilendirme yaptığı, toplumdan izolasyon kurallarına
uymalarını talep ettiği, onları salgınla mücadelede yönlendirmeye çalıştığı ve
samimi bir şekilde medyanın sorularını yanıtladığı görülmüştür. Hatta açık-
lamayı istemediği verileri bile, toplumda güvensizlik duygusu oluşmaması ve
vatandaşların samimiyet beklentilerini karşılamak amacıyla yanıtladığı görül-
müştür. Sağlık Bakanlığı, her gün salgınla mücadelede ortaya çıkan günlük
verileri paylaşmış ve toplumu alınan tedbirlere uymaya sürekli davet etmiştir.
Ayrıca bakanlığın telefon ve internet üzerinden çalışan çağrı hatları ve
platformları oluşturarak hem bilgilendirme hem de yönlendirmeler yaptığı gö-
rülmüştür. Başta 184 hattı olmak üzere, süreç içerisinde vatandaşların hastalık
durumları ya da ihtiyaçlarına göre farklı hatlar korrdinasyon halinde hizmet
vermiştir. Örneğin, vatandaşların 184 nolu hattı araması durumunda, ihtiyaca
göre arayan vatandaşın bağlı olduğu mahallenin aile hekimi ile iletişimi sağla-
nabildiği gibi vefa sosyal destek grubuyla da bağlantı sağlanabilmiştir.
Tüm kamu kurum ve kuruluşlarının internet siteleri aracılığıyla, başta ken-
di personeli olmak üzere, kendilerine ulaşan vatandaşlara bilgi sundukları gö-
rülmüştür. İnternet teknolojisi sayesinde, Türkiye’de ya da yurt dışında yaşayan
bir vatandaşımızın hastalıkla ve tedaviyle ilgili talebinin doğrudan Cumhur-
başkanına ulaşabildiği ve anında gerekli işlemlerin yapıldığı örneklere de rast-
lanmıştır. Örneğin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın belli zaman-
larda tedavi görmekte olan hastalarla internet üzerinden görüşmeler yaptığı
görülmüştür. Yuurtdışında yaşayan ancak yeterli tedaviyi göremediğini değer-
lendirerek Türkiye’ye gelip tedavi olmak isteyen bazı vatandaşların talepleri
incelenmiş ve durumu ciddi olduğu değerlendirilenler özel ambulans uçaklarla
ülkeye getirilip tedavi edilmiştir.
Ülke çapında medya kuruluşları başta olmak üzere, tüm kurumlar ve özel
işletmelerde uyulması gereken kurallar ve alınan tedbir kararları sürekli açık-
lanmaktadır. Örneğin, marketlerde uyulması gereken sosyal izolasyon karar-
116