Page 116 - Mücadele Raporu v15 SON
P. 116

Kamu Denetçiliği Kurumu





               ğan’ın kendisi ya da İletişim Başkanı kamuoyuna açıklayarak toplumdan alı-
               nan kararlara destek olmalarını talep etmiştir.

                  Sağlık Bakanlığının ise Cumhurbaşkanının başkanlığında, hastaların tespi-
               ti, takibi ve tedavisi süreçleriyle ilgili olarak vatandaşları sürekli bilgilendirdiği
               görülmüştür. Sağlık Bakanının haftada en az iki ya da üç kez bizzat toplu-
               mun karşısına çıkarak bilgilendirme yaptığı, toplumdan izolasyon kurallarına
               uymalarını talep ettiği, onları salgınla mücadelede yönlendirmeye çalıştığı ve
               samimi bir şekilde medyanın sorularını yanıtladığı görülmüştür. Hatta açık-
               lamayı istemediği verileri bile, toplumda güvensizlik duygusu oluşmaması ve
               vatandaşların samimiyet beklentilerini karşılamak amacıyla yanıtladığı görül-
               müştür. Sağlık Bakanlığı, her gün salgınla mücadelede ortaya çıkan günlük
               verileri paylaşmış ve toplumu alınan tedbirlere uymaya sürekli davet etmiştir.

                  Ayrıca  bakanlığın  telefon  ve  internet  üzerinden  çalışan  çağrı  hatları  ve
               platformları oluşturarak hem bilgilendirme hem de yönlendirmeler yaptığı gö-
               rülmüştür. Başta 184 hattı olmak üzere, süreç içerisinde vatandaşların hastalık
               durumları ya da ihtiyaçlarına göre farklı hatlar korrdinasyon halinde hizmet
               vermiştir. Örneğin, vatandaşların 184 nolu hattı araması durumunda, ihtiyaca
               göre arayan vatandaşın bağlı olduğu mahallenin aile hekimi ile iletişimi sağla-
               nabildiği gibi vefa sosyal destek grubuyla da bağlantı sağlanabilmiştir.

                  Tüm kamu kurum ve kuruluşlarının internet siteleri aracılığıyla, başta ken-
               di personeli olmak üzere, kendilerine ulaşan vatandaşlara bilgi sundukları gö-
               rülmüştür. İnternet teknolojisi sayesinde, Türkiye’de ya da yurt dışında yaşayan
               bir vatandaşımızın hastalıkla ve tedaviyle ilgili talebinin doğrudan Cumhur-
               başkanına ulaşabildiği ve anında gerekli işlemlerin yapıldığı örneklere de rast-
               lanmıştır. Örneğin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın belli zaman-
               larda tedavi görmekte olan hastalarla internet üzerinden görüşmeler yaptığı
               görülmüştür. Yuurtdışında yaşayan ancak yeterli tedaviyi göremediğini değer-
               lendirerek Türkiye’ye gelip tedavi olmak isteyen bazı vatandaşların talepleri
               incelenmiş ve durumu ciddi olduğu değerlendirilenler özel ambulans uçaklarla
               ülkeye getirilip tedavi edilmiştir.

                  Ülke çapında medya kuruluşları başta olmak üzere, tüm kurumlar ve özel
               işletmelerde uyulması gereken kurallar ve alınan tedbir kararları sürekli açık-
               lanmaktadır. Örneğin, marketlerde uyulması gereken sosyal izolasyon karar-



               116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121