Page 70 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 70

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


               4.2.3.5. Diğer Çalışma Ziyaretleri

               Kurucu Kamu Denetçileri tarafından gerçekleştirilen ve yukarıdaki bölümde değinilen
               çalışma ziyaretlerinin yanı sıra Kurumumuz personeli tarafından yurtdışındaki
               çeşitli toplantı, eğitim ve çalışma ziyaretlerine katılım sağlanmıştır. Bu ziyaretlere
               katılan Kurum personeli tarafından hazırlanan görev raporları Kurumun istifadesine
               sunulmakta ve edinilen bilgi ve tecrübenin Kurum faaliyetlerine yansıtılmasına özen
               gösterilmektedir.

                  a.  Fransa Ombudsmanlık Kurumu’na 18-22 Ocak 2016 tarihleri arasında
                     Kurumumuzdan 8 uzman, 2 uzman yardımcısının katılımı ile çalışma ziyareti
                     gerçekleştirilmiş ve şikâyet başvurularının incelemesine ilişkin farklı birimlerin
                     işleyişi hakkında bilgi alınmıştır.

                  b.  İspanya Ombudsmanlık Kurumu’na 7-8 Mart 2016 tarihleri arasında
                     Kurumumuz Strateji Geliştirme Birim Sorumlusu ve Bilgi İşlem Bürosu        69
                     çalışanlarının katılımı ile çalışma ziyareti gerçekleştirilmiştir. Ziyaret
                     çerçevesince İspanya Ombudsmanlık Kurumu bilgi teknolojileri bölümünün
                     işleyişi ve kullanılan elektronik bilgi sistemi GEX3 yerinde incelenmiştir.
                     Edinilen bilginin Kurumumuzca kullanılan yazılım uygulamasına yansıtılması
                     için çalışmalar sürdürülmektedir.

                  c.  9. Akdeniz Ombudsmanlar Birliği  Toplantısı 9-10 Mart 2016 tarihleri
                     arasında Arnavutluk, Fransa, Kosova, Makedonya Malta, İspanya, Monako,
                     Fas ve Belçika  Valon Bölgesi Ombudsmanlarının bizzat katılımının yanı
                     sıra Gürcistan, İsrail, Filistin, Tunus Ombudsmanlık Kurumları ile Avrupa
                     Konseyi, Avrupa Ombudsmanı, Katalonya Bölgesel Ombudsmanlık Kurumu
                     ve Kurumumuz temsilcilerinin katılımıyla Malta’da gerçekleştirilmiştir.
                     “Ombudsmanın iki yönlü fonksiyonu- vatandaşların haklarının savunulması
                     ve  iyi  yönetişim  hakkının  teşvik  edilmesi”,  “Uluslararası  işbirliği,  eğitim
                     fırsatları; Ombudsmanlık ve iyi yönetişim üzerine ileri düzey akademik
                     çalışmalar yoluyla Ombudsman Kurumu’nun güçlendirilmesi”,  “Düzensiz
                     göç, terörizm, politik ve ekonomik kriz zamanlarında Ombudsman’ın insan
                     haklarının korunmasına ilişkin rolü” konularında oturumlar gerçekleştirilmiş,
                     farklı ülke Ombudsmanları deneyimlerini ve değerlendirmelerini aktarmıştır.
                     Yaşanmakta olan mülteci krizi ve bu bağlamda Ombudsmanlık Kurumlarının
                     görev ve sorumluluklarına dikkat çekilen toplantının genel kurul oturumunda;
                     ülkemizin büyük  ve önemli bir  ülke olduğuna değinilerek Kurumumuzun
                     Akdeniz Ombudsmanlar Birliğinin üyesi olmasının gerekliliği vurgulanmıştır.



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75