Page 70 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 70
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
4.2.3.5. Diğer Çalışma Ziyaretleri
Kurucu Kamu Denetçileri tarafından gerçekleştirilen ve yukarıdaki bölümde değinilen
çalışma ziyaretlerinin yanı sıra Kurumumuz personeli tarafından yurtdışındaki
çeşitli toplantı, eğitim ve çalışma ziyaretlerine katılım sağlanmıştır. Bu ziyaretlere
katılan Kurum personeli tarafından hazırlanan görev raporları Kurumun istifadesine
sunulmakta ve edinilen bilgi ve tecrübenin Kurum faaliyetlerine yansıtılmasına özen
gösterilmektedir.
a. Fransa Ombudsmanlık Kurumu’na 18-22 Ocak 2016 tarihleri arasında
Kurumumuzdan 8 uzman, 2 uzman yardımcısının katılımı ile çalışma ziyareti
gerçekleştirilmiş ve şikâyet başvurularının incelemesine ilişkin farklı birimlerin
işleyişi hakkında bilgi alınmıştır.
b. İspanya Ombudsmanlık Kurumu’na 7-8 Mart 2016 tarihleri arasında
Kurumumuz Strateji Geliştirme Birim Sorumlusu ve Bilgi İşlem Bürosu 69
çalışanlarının katılımı ile çalışma ziyareti gerçekleştirilmiştir. Ziyaret
çerçevesince İspanya Ombudsmanlık Kurumu bilgi teknolojileri bölümünün
işleyişi ve kullanılan elektronik bilgi sistemi GEX3 yerinde incelenmiştir.
Edinilen bilginin Kurumumuzca kullanılan yazılım uygulamasına yansıtılması
için çalışmalar sürdürülmektedir.
c. 9. Akdeniz Ombudsmanlar Birliği Toplantısı 9-10 Mart 2016 tarihleri
arasında Arnavutluk, Fransa, Kosova, Makedonya Malta, İspanya, Monako,
Fas ve Belçika Valon Bölgesi Ombudsmanlarının bizzat katılımının yanı
sıra Gürcistan, İsrail, Filistin, Tunus Ombudsmanlık Kurumları ile Avrupa
Konseyi, Avrupa Ombudsmanı, Katalonya Bölgesel Ombudsmanlık Kurumu
ve Kurumumuz temsilcilerinin katılımıyla Malta’da gerçekleştirilmiştir.
“Ombudsmanın iki yönlü fonksiyonu- vatandaşların haklarının savunulması
ve iyi yönetişim hakkının teşvik edilmesi”, “Uluslararası işbirliği, eğitim
fırsatları; Ombudsmanlık ve iyi yönetişim üzerine ileri düzey akademik
çalışmalar yoluyla Ombudsman Kurumu’nun güçlendirilmesi”, “Düzensiz
göç, terörizm, politik ve ekonomik kriz zamanlarında Ombudsman’ın insan
haklarının korunmasına ilişkin rolü” konularında oturumlar gerçekleştirilmiş,
farklı ülke Ombudsmanları deneyimlerini ve değerlendirmelerini aktarmıştır.
Yaşanmakta olan mülteci krizi ve bu bağlamda Ombudsmanlık Kurumlarının
görev ve sorumluluklarına dikkat çekilen toplantının genel kurul oturumunda;
ülkemizin büyük ve önemli bir ülke olduğuna değinilerek Kurumumuzun
Akdeniz Ombudsmanlar Birliğinin üyesi olmasının gerekliliği vurgulanmıştır.
YILLIK RAPOR 2016