Page 8 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 8
mağdurlarla birebir iletişim kurduklarını ve kendilerini gerekli icra birimlerine yönlendirerek
süreçlerini takip ettiklerini, , engelli haklarına ilişkin olarak 2016 yılında yapılan başvuru konuları
arasında engelli raporlarının, özel eğitim desteklerinin, engelleri nedeniyle nakil, atama, emeklilik
taleplerinin dikkat çektiğini dile getirmiştir.
Kamu Denetçisi Hüseyin Yürük adalet, milli savunma, güvenlik, sağlık, mahalli idarelerce
yürütülen hizmetler, ulaştırma, basın ve iletişim, ekonomi, maliye ve vergi konusunda çalışma
yürüttüğünü hatırlatarak, 2016 yılında adalet, milli savunma ve güvenlik alanında 338, mahalli
idarelere ilişkin 368, sağlık alanında 110, ulaştırma, basın ve iletişim alanında 107, ekonomi, maliye
ve vergi alanlarında 326 başvuru aldıklarını ifade etmiştir.
Karma Alt Komisyonu Toplantısı
Dilekçe ile İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu üyelerinden oluşan Karma Alt Komisyon,
AK Parti Manisa Milletvekili İsmail Bilen başkanlığında toplanarak Kamu Denetçiliği Kurumunun
(KDK) verdiği tavsiye kararlarına uymayan, uyamayan ya da istediği bilgi ve belge taleplerine
olumlu yaklaşmayan kurum temsilcilerini dinlemiştir.
2. Karma Komisyon Toplantısı
Dilekçe ve İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu üyelerinden oluşan Karma Komisyon, AK
Parti İstanbul Milletvekili Mihrimah Belma Satır başkanlığında toplanarak, Kamu Denetçiliği
Kurumunun (KDK) 2016 Yıllık Raporu hakkında alt komisyon raporunu ele almıştır.
Komisyon Başkanı Satır, rapora baktıkları zaman tavsiye kararlarını uygulama oranının
2013'te yüzde 20'lerdeyken 2016 yılının raporundan sonra yüzde 42'lere ulaştığını gördüklerini,
bunun önemli ve değerli olduğunu belirtmiştir.
Karma Komisyonun yaptığı araştırma ve incelemeler sonucu düzenlemiş olduğu ve toplantıya
katılan tüm üyelerin oybirliği ile kabul edilen raporun sonuç ve öneriler kısmında aşağıda yer verilen
çok önemli tespitlere yer verilmiştir.
Bireyin hak ve özgürlüklerini, ulusal ve uluslararası mevzuat ışığında, hukuka ve hakkaniyete
uygunluk boyutuyla savunma görevini üstlenen Kuruma, kurulduğu günden bugüne kadar (4 yıl
içerisinde) toplam 24 bin 851 adet başvuru yapılmış ve bu başvuruların incelenip yaklaşık %75’i
sonuçlandırılmıştır. Kuruma yıllar itibarıyla; 2013 yılında 7638 adet, 2014 yılında 5639 adet,
2015 yılında 6055 ve 2016 yılında 5519 adet şikâyet başvurusu yapılmıştır.
Kamu Denetçiliği Kurumu bugüne kadar yaptığı faaliyetleriyle; idarenin insan hak ve
özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev yapmasına, kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir
şekilde yürütülmesine, kamu yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin hayata geçirilmesine, birey ve
idare arasındaki sorunların önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün
benimsemesine ve güçlenmesine önemli katkılarda bulunmuştur.
Kurum, kamu yönetimi sisteminde idarenin mevcut denetim yollarım tamamlayıcı ve
destekleyici bir mekanizma olarak görev ifa etmektedir.
Başbakanlığın BİMER müracaatlarıyla ya da Dilekçe Komisyonunun benzer müracaatlarıyla
kıyaslandığında Kuruma yapılan müracaatların az olduğu dikkate alınarak, tanınırlık
konusundaki eksikliğin giderilmesi amacıyla; özellikle medyanın kullanılması, tanıtım
7