Page 12 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 12
ulaşma durumlarını içerir “İzleme Raporu” oluşturulmuştur. Ayrıca “Kamu İdarelerinde Stratejik
Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin” "stratejik planların izlenmesi ve
değerlendirilmesi ile uygulama sonuçları" başlıklı 16 ncı maddesi kapsamında Kurumumuzun
2017-2021 dönemini kapsayan Stratejik Planına ilişkin olarak; 2017 Yılı Değerlendirme Raporu
hazırlanmış ve 26/03/2018 tarihinde Kalkınma Bakanlığına iletilmiştir.
Yıllık rapor çalışmaları;
6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kanunun “Raporlar” başlıklı 22 inci maddesi kapsamında
2018 Yıllık Rapor çalışmasına başlanmış olup, raporun hazırlanması, genel koordinasyon ve
sekretarya faaliyeti yürütülmektedir.
Ombudsmanlık akademik dergi/ Ombudsmanlık bülteni;
Kurumumuzun faaliyetlerini anlatan Ombudsmanlık bültenlerinin 9 ve 10 uncu sayıları
hazırlanmış, Ombudsman Akademik dergisi ile ilgili tanıtım amaçlı afişler hazırlamıştır.
İstanbul Bürosu;
Büromuzun en temel işlevi olan Kurumumuza doğrudan (yani elden, posta veya faks ile)
yapılmak istenen şikâyet başvurularının kayıtlarının yapılmasını teminen Kurum Genel
Evrak ve Şikâyet Bürosuna yönlendirmesi yapılmış, bunun akabinde dosyası açılan başvuru
EBYS’de takip edilerek şikâyet başvuru numarası aldığında dosyaya tüm kayıt bilgilerinin
yazılması ile arşivlemesini yapılmış ve mevcut başvurulara ilişkin ek evrak geldiğinde de
bunların kayıtları akabinde ilgili birimlerine havalesi yapılmıştır.
Gerek elden başvuru esnasında, gerekse telefon görüşmelerinde vatandaşların Kurumla ilgili
soruları cevaplanmış, Kurum tanıtımı yapılmış ve yeri geldiğinde başvuru akıbeti hakkında
bilgi verilmiştir.
Bilgi işlem alt yapısının geliştirilmesi kapsamında yürütülen faaliyetler;
Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak başvurularının alınması
noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara yönelik
çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir. Bunun
yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü, şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu
elektronik ortamda takip etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda
daha etkin çalışmalara 2018 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam etmektedir.
Bu kapsamda,
Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), E-Başvuru ve Çocuk Başvuru sayfası yapılan
ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir. Yapılan güncellemeler
ile;
o E-Başvuru sayfası E-Devlet entegrasyonu yapılmış,
o E-Başvuru sayfasında şikâyetçilerin kararlarını görebilmeleri sağlamış,
o Geçici kimlik kartı ile yabancıların E-Başvuru sayfası üzerinden başvuru yapabilmeleri
sağlanmış,
11