Page 12 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 12

ulaşma durumlarını içerir “İzleme Raporu” oluşturulmuştur. Ayrıca “Kamu İdarelerinde Stratejik
              Planlamaya  İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında  Yönetmeliğin”  "stratejik  planların  izlenmesi  ve
              değerlendirilmesi ile uygulama sonuçları"  başlıklı 16 ncı maddesi kapsamında Kurumumuzun
              2017-2021 dönemini kapsayan Stratejik Planına ilişkin olarak; 2017 Yılı Değerlendirme Raporu
              hazırlanmış ve 26/03/2018 tarihinde Kalkınma Bakanlığına iletilmiştir.
              Yıllık rapor çalışmaları;

                     6328 sayılı  Kamu  Denetçiliği  Kanunun “Raporlar” başlıklı 22 inci maddesi  kapsamında
              2018  Yıllık  Rapor  çalışmasına  başlanmış  olup,  raporun  hazırlanması,  genel  koordinasyon  ve
              sekretarya faaliyeti yürütülmektedir.

              Ombudsmanlık akademik dergi/ Ombudsmanlık bülteni;

                     Kurumumuzun  faaliyetlerini  anlatan  Ombudsmanlık  bültenlerinin  9  ve  10  uncu  sayıları
              hazırlanmış, Ombudsman Akademik dergisi ile ilgili tanıtım amaçlı afişler hazırlamıştır.

              İstanbul Bürosu;

                   Büromuzun en temel işlevi olan Kurumumuza doğrudan (yani elden, posta veya faks ile)
                     yapılmak  istenen  şikâyet  başvurularının  kayıtlarının  yapılmasını  teminen  Kurum  Genel
                     Evrak ve Şikâyet Bürosuna yönlendirmesi yapılmış, bunun akabinde dosyası açılan başvuru
                     EBYS’de takip edilerek şikâyet başvuru numarası aldığında dosyaya tüm kayıt bilgilerinin
                     yazılması ile arşivlemesini yapılmış ve mevcut başvurulara ilişkin ek evrak geldiğinde de
                     bunların kayıtları akabinde ilgili birimlerine havalesi yapılmıştır.
                   Gerek elden başvuru esnasında, gerekse telefon görüşmelerinde vatandaşların Kurumla ilgili
                     soruları cevaplanmış, Kurum tanıtımı yapılmış ve yeri geldiğinde başvuru akıbeti hakkında
                     bilgi verilmiştir.

              Bilgi işlem alt yapısının geliştirilmesi kapsamında yürütülen faaliyetler;

              Kurumumuz  ana  hizmeti  olan  şikâyet  başvurularına  yönelik  olarak  başvurularının  alınması
              noktasında  “e-  başvuru,  elektronik  posta  yoluyla  başvuru  ve  çocuk  başvuruculara  yönelik
              çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir. Bunun
              yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü, şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu
              elektronik ortamda takip etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda
              daha etkin çalışmalara 2018 yılında başlanmış ve bu çalışmalar halen devam etmektedir.

              Bu kapsamda,

                Elektronik  Belge  Yönetim  Sistemi  (EBYS),  E-Başvuru  ve  Çocuk  Başvuru  sayfası  yapılan

                 ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak güncellenmektedir. Yapılan güncellemeler
                 ile;

                     o  E-Başvuru sayfası E-Devlet entegrasyonu yapılmış,
                     o  E-Başvuru sayfasında şikâyetçilerin kararlarını görebilmeleri sağlamış,
                     o  Geçici kimlik kartı ile yabancıların E-Başvuru sayfası üzerinden başvuru yapabilmeleri
                         sağlanmış,



                                                                                                           11
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17