Page 74 - bulten-ocak-subat-2023-v10
P. 74
BÜLTEN
KDK KARARI
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : XXXXXXXXX
BAŞVURU NO : XXXXXXXXX
KARAR TARİHİ : XXXXXXXXX
BAŞVURUYA KONU İDARE : AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI / DULKADİROĞLU /
KAHRAMANMARAŞ
BAŞVURUNUN KONUSU : Başvuranın çadır talebi hakkındadır.
ŞİKÂYET BAŞVURU TARİHİ : 14/02/2023
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
I.BAŞVURUNUN KONUSU:
1. Başvuran; 10/02/2023 tarihinde AFAD’a çadır almak için gittiğini, o sırada kendisine çadır bulunmadığının
belirtildiğini ve AFAD Kriz Masasını arayarak çadır için ad ve soyadını yazdırması gerektiğinin bildirildiğini,
çadır dağıtımında torpil yapıldığını ve eşit davranılmadığını belirtmiş olup bu konuda gereğinin yapılmasını
talep etmiştir.
II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
1-14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun “Kurumun görevi” başlıklı 5’inci
maddesinin birinci fıkrasında, Kamu Denetçiliği Kurumunun, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idare-
nin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hu-
kuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevli
olduğu düzenlenmiştir.
2-28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
nunun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in “Şikâyete konu talebin idarece yerine
getirilmesi” başlıklı 27’nci maddesinin birinci fıkrasında, inceleme ve araştırma devam ederken Kamu De-
netçiliği Kurumunun tarafları dostane çözüme davet edebileceği, ikinci fıkrasında, şikâyete konu talebin ilgili
idare tarafından yerine getirilmesi hâlinde dostane çözüm kararı vererek inceleme ve araştırmasını sonlandı-
racağı, “Dostane çözüm kararı” başlıklı 33/A maddesinde, şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine
getirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi hâlinde dostane çözüm
kararı verileceği düzenlemelerine yer verilmiştir.
3-Başvuru konusunun dostane çözüme kavuşturulması amacıyla Kurumumuzca Kahramanmaraş Valiliği
Özel Kalem Müdürü ile farklı tarihlerde görüşmeler yapıldığı, son olarak 03/04/2023 tarihinde yapılan telefon
görüşmesinde, başvuranın sorununun çözülmesi adına kendisine çadır temin edildiğinin bildirildiği, buradan
hareketle başvuranın talebinin ilgili idare tarafından yerine getirildiği anlaşılmış olup ilgili mevzuat gereğince
inceleme ve araştırmanın bu aşamada sonlandırılmasına karar verilmiştir.
III. KARAR
Yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde başvuruya konu talebin ilgili idare tarafından yerine getirildiği
anlaşıldığından Yönetmelik’in 33/A maddesi gereğince DOSTANE ÇÖZÜM kararı verildi.
Yahya AKMAN
Kamu Denetçisi
72 MART 2023 www.ombudsman.gov.tr