Page 76 - KDK
P. 76
BÜLTEN
OMBUDSMAN
MALKOÇ,
ÖZBEKISTAN
OMBUDSMANLIK
KURUMUNUN
KONFERANSINDA
KONUŞTU
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, 11 Aralık 2020 tarihinde Özbekistan Ombudsmanlığı
tarafından düzenlenen “Ombudsmanların Faaliyetlerinin Dijitalleşmesi: İnsan Hakları ve
Özgürlüklerin Korunması ve Geliştirilmesi İçin Yenilikçi Mekanizmalar” konulu uluslararası
çevrimiçi konferansa katılarak konuşma yaptı.
“Covid-19 pandemi sürecinde ulusal insan hakla- kısıtlamalar nedeniyle ortaya çıkan mali zorlukların
rı kurumları” başlıklı oturumda yaptığı konuşmada getirdiği sosyal eşitsizliklerin giderilmesinde Ombu-
Malkoç, Özbekistan’ın bağımsızlığını tanıyan ilk ülke dsmanlara büyük görevler düşmüştür. Bu süreçte
olarak Türkiye’nin, kardeş Özbekistan ile arasındaki farklı ülke Ombudsmanları tarafından, benim de aktif
işbirliğinin her alanda gelişmesine büyük önem ver- olarak katıldığım, pek çok yararlı çevrimiçi konferans
diklerinin altını çizdi. düzenlenmiş ve fikir alışverişlerinde bulunulmuştur.
COVİD-19 salgın hastalığının dünyaya yayılmaya baş- Bu konferanslar aracılığıyla Ombudsmanların birbi-
ladığı tarihten bu yana yaklaşık 1 yıl geçtiğini belirten riyle irtibatlarının ve tecrübe paylaşımlarının ne kadar
Malkoç, 2020 yılı tüm insanlığın büyük bir küresel fe- önemli olduğu bir kez daha anlaşılmıştır.” Diye konuş-
laketle mücadele ettiğini ve zor bir yıl olduğunu ifade tu.
etti. Ombudsmanların faaliyetlerinin dijitalleşmesi bağ-
Malkoç: Salgın Sürecinde Ombudsmanlara büyük lamında, tamamen kurumsal imkânlarıyla oluştur-
görevler düşmüştür. dukları Şikâyet Yönetim Sisteminden (SYS) bahse-
den Malkoç, 2019 yılında başlattığımız bu sistemle,
Salgın sürecinde insan hakları savunucuları olarak şikâyetlerin elektronik ortamda daha kolay yapılması
Ombudsmanlara daha fazla ihtiyaç duyulduğunu bil- ve takibinin yanı sıra şikâyet inceleyen personelimi-
diren Malkoç, “Kişilerin kendilerini güvende tutacak zin performans takibini daha etkin gerçekleştirmeyi
kamu hizmetlerine erişimin sağlanmasında ve bu hiz- hedeflediklerini ve 2020 yılında başvuruların yüzde
metlerin adil bir şekilde vatandaşlara sunulmasında, 95’inin e-başvuru sistemiyle yapıldığını bildirdi.
74 OCAK 2021 www.ombudsman.gov.tr