Page 76 - KDK
P. 76

BÜLTEN











                OMBUDSMAN


                MALKOÇ,

                ÖZBEKISTAN

                OMBUDSMANLIK


                KURUMUNUN

                KONFERANSINDA

                KONUŞTU








            Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, 11 Aralık 2020 tarihinde Özbekistan Ombudsmanlığı
            tarafından düzenlenen “Ombudsmanların Faaliyetlerinin Dijitalleşmesi: İnsan Hakları ve
            Özgürlüklerin Korunması ve Geliştirilmesi İçin Yenilikçi Mekanizmalar” konulu uluslararası
            çevrimiçi konferansa katılarak konuşma yaptı.


            “Covid-19 pandemi sürecinde ulusal insan hakla-  kısıtlamalar nedeniyle ortaya çıkan mali zorlukların
            rı kurumları” başlıklı oturumda yaptığı konuşmada   getirdiği sosyal eşitsizliklerin giderilmesinde Ombu-
            Malkoç, Özbekistan’ın bağımsızlığını tanıyan ilk ülke   dsmanlara büyük görevler düşmüştür. Bu süreçte
            olarak Türkiye’nin, kardeş Özbekistan ile arasındaki   farklı ülke Ombudsmanları tarafından, benim de aktif
            işbirliğinin her alanda gelişmesine büyük önem ver-  olarak katıldığım, pek çok yararlı çevrimiçi konferans
            diklerinin altını çizdi.                       düzenlenmiş ve fikir alışverişlerinde bulunulmuştur.
            COVİD-19 salgın hastalığının dünyaya yayılmaya baş-  Bu konferanslar aracılığıyla Ombudsmanların birbi-
            ladığı tarihten bu yana yaklaşık 1 yıl geçtiğini belirten   riyle irtibatlarının ve tecrübe paylaşımlarının ne kadar
            Malkoç, 2020 yılı tüm insanlığın büyük bir küresel fe-  önemli olduğu bir kez daha anlaşılmıştır.” Diye konuş-
            laketle mücadele ettiğini ve zor bir yıl olduğunu ifade   tu.
            etti.                                          Ombudsmanların faaliyetlerinin dijitalleşmesi bağ-

            Malkoç: Salgın Sürecinde Ombudsmanlara büyük   lamında, tamamen kurumsal imkânlarıyla oluştur-
            görevler düşmüştür.                            dukları Şikâyet Yönetim Sisteminden (SYS) bahse-
                                                           den Malkoç, 2019 yılında başlattığımız bu sistemle,
            Salgın sürecinde insan hakları savunucuları olarak   şikâyetlerin elektronik ortamda daha kolay yapılması
            Ombudsmanlara daha fazla ihtiyaç duyulduğunu bil-  ve takibinin yanı sıra şikâyet inceleyen personelimi-
            diren Malkoç, “Kişilerin kendilerini güvende tutacak   zin performans takibini daha etkin gerçekleştirmeyi
            kamu hizmetlerine erişimin sağlanmasında ve bu hiz-  hedeflediklerini ve 2020 yılında başvuruların yüzde
            metlerin adil bir şekilde vatandaşlara sunulmasında,   95’inin e-başvuru sistemiyle yapıldığını bildirdi.



         74   OCAK 2021                                                                 www.ombudsman.gov.tr
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81