Page 31 - kdk-bulten-22-nisan
P. 31
BÜLTEN
KDK Heyeti, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı yoruz. Bu kurumu parlamento seçiyor. Bütçesini par-
Ergün’ü Ziyaret Etti lamento özel olarak tahsis etmiş. O açıdan idare ile
de diyalog halinde oluyoruz. Gücümüzü imkânlarımızı
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve heyeti, Manisa sonuna kadar kullanıyoruz.” diye konuştu.
Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’ü de ma-
kamında ziyaret etti.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Manisa’nın bu-
lunduğu konum itibariyle şanslı bir şehir olduğunu,
gelişmiş sanayisi ve tarımıyla ülkemizin önemli illeri
arasında yer aldığını belirtti.
Yaklaşık dokuz aydır Manisa Büyükşehir Belediyesi-
nin yeni binasında Manisalılara hizmet verdiklerini
belirten Başkan Ergün, Manisa Büyükşehir Belediyesi
ve MASKİ Genel Müdürlüğünün çalışmaları hakkında
bilgi verdi.
KDK Heyeti Manisda Serbest Kürsüde Vatandaşları Dinledi.
Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün,
Malkoç’u ve heyetini Manisa’da ağırlamaktan mutlu
olduklarını ifade etti. “Ombudsman Manisalılarla Buluşuyor” Programı
Gerçekleştirildi
Kamu Denetçiliği Kurumunun bilinirliğini arttırmak
ve öğrenciler, muhtarlar ile sivil toplum kuruluşları-
nın taleplerini görüş ve önerilerini dinlemek amacıyla
Manisa’da “Ombudsman Manisalılarla Buluşuyor”
programı düzenlendi. Programa, Manisa Valisi Yaşar
Karadeniz, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanvekili
Mehmet Palabıyık, Celal Bayar Üniversitesi Rektörü
Prof. Dr. Ahmet Ataç, il idari yöneticileri ve muhtarlar
katıldı.
“İnsanın hayat kalitesinin artmasını istemesinden
Manisa Basını KDK Heyetini Yoğun İlgiyle Karşıladı
daha doğal bir şey yok”
KDK Heyeti, Manisa Basınıyla Buluştu Türkiye’de vatandaşların ilgisinden memnun oldukla-
rını ve sorunların çözümünde büyük bir özveriyle ça-
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve kamu denetçile- lıştıklarını belirten Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç,
rinden oluşan heyet, ‘Ombudsman Halkla Buluşuyor’ “Kamu hizmetlerinin kalitesi ve çeşitliliği artarken
programının ikinci gününde Manisa’da görev yapan diğer taraftan da deniyor ki ‘Bu hizmetlerden mem-
yerel ve ulusal basın mensupları ile bir araya geldi. nun değilsen’, ‘Bu hizmetleri verenlerle ilgili sıkıntın,
Toplantıda konuşan Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, şikâyetin, problemin varsa’ ya da ‘Daha iyi olmasını
“Biz mahkeme değiliz. Verdiğimiz kararlar tavsiye ka- istiyorsan’ mahkemeye gitmeden önce bu kurumlar
rarı ama bunların uygulanmasını takip ediyoruz. Şunu var. Valiliklerimizde ve kaymakamlıklarımızda açık
memnuniyetle ifade edeyim. Dokuz yıllık bir kurum kapı bölümleri oluşturuldu. 1 milyon insan 2021 yı-
olmasına rağmen, tavsiye kararlarına uyma oranı lında buralara başvurdu ve sorunlarının yüzde 90’ı
yüzde 79’u geçti. Avrupa’da bu kurum onlarca, yüz- çözüldü. CİMER son yıllarda oluşturulan önemli bir
lerce yıllık bir kurum. Avrupa ülkelerinde bu tavsiye kurum. CİMER’e 6,5 milyon başvuru yapılmış. Açık
kararlarına uyma oranı yüzde 80. Biz iyi bir çalışma Kapı ve CİMER’i topladığımızda 7,5 milyon yapıyor.
yaptık. Sadece karar vermekle kalmıyoruz, karardan Bizim gibi kurumlara yapılan başvurularla 2021 yılın-
önce ilgili bakanlıklarla, ilgili kurumlarla görüşüyo- da sekiz milyon başvuru yapılmış. Türkiye’nin 18 yaş
ruz. Karar verdikten sonra da bu kararın takibini yapı- üstü nüfusunun yüzde 15’i hemen hemen bir kuruma
/TRombudsman NİSAN 2022 29