Page 40 - kdk-bulten-22-nisan
P. 40

BÜLTEN





























              KAMU DENETÇILIĞI KURUMU HAK ARAMA KURUMLARI

                                ISTIŞARE TOPLANTISINA KATILDI


            TBMM Başkanı Sayın Prof. Dr. Mustafa Şentop’un himayesinde, hak arama kurumlarının
            başkanlarıyla 18 Ocak 2022 tarihinde bir istişare toplantısı gerçekleştirildi.

            Toplantıya; TBMM Dilekçe Komisyonu Başkanı Av. M.  2021 Yılında Dostane Yollarla Çözülen Başvuru
            Belma Satır, TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komis-  Sayısı 3 Bin 160
            yonu Başkanı Hakan Çavuşoğlu Türkiye Ombudsmanı
            Şeref Malkoç, Kamu Görevlileri Etik Kurulu Başkanı   KDK’ya intikal eden uyuşmazlıklarda “vatandaşın avu-
            Zerrin Güngör, Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu   katı idarenin ise dostu” konumunda bir rol üstlenerek
            Başkanı Dr. Fatma Aksal, Cumhurbaşkanlığı İletişim   kendine  özgü  naif  bir  uzlaşı  yöntemiyle  vatandaş ile
            Başkan Yardımcısı Evren Başar, Kişisel Verileri Ko-  idare arasında dostane çözüm köprüsü oluşturduğu-
            ruma Başkanı Prof. Dr. Faruk Bilir, Bilgi Edinme De-  nu vurgulayan Malkoç, uyuşmazlıkları dostane yollar-
            ğerlendirme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hasan Tahsin   la çözüme kavuşturduklarını bildirdi. Malkoç, dostane
            Fendoğlu, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu   çözüm kararıyla, tavsiye kararına gerek kalmaksızın
            Başkanı Muharrem Kılıç, İçişleri Bakanlığı Strateji   sorunlara çözüm bulduğunu, vatandaşın “adalete hızlı
            Geliştirme Başkanı Mehmet Mut, OHAL İşlemleri İn-  erişiminin” gerçekleştirilmesine katkı sağladığının al-
            celeme Komisyonu Başkanı Salih Tanrıkulu, Adalet   tını çizerek, 2021 yılında dostane yollarla çözülen baş-
            Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürü Hakan Öztatar   vuru sayısının 3 bin 160 olduğunu kaydetti.
            ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması Ve Piyasa
            Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber katıldı.     Ombudsmanlık  Kurumlarının  kamu  vicdanını  temsil
                                                           etmesi, bir hak arama, insan hakları ve adalet kurumu
            Toplantıda, kamu kurumlarıyla sorun yaşayan va-  olması sebebiyle hukuk devleti ilkesinin yerine getiril-
            tandaşlardan gelen başvurulara ilişkin bilgiler veren   mesinde bir mihenk taşı olduğunu ifade eden Malkoç,
            Başdenetçi Şeref Malkoç, KDK’nın 9 yıllık süreçte tav-  KDK tarafından verilen kararlara yüzde 80’inine idare
            siye kararları ve uzlaştırıcı yönüyle bireylerin adale-  tarafından uyulduğunu belirtti. Malkoç ayrıca Türki-
            te hızlı erişimini sağlayan, önleyici ve eğitici rolüyle   ye’deki hak arama mekanizmalarının yakın işbirliği
            uyuşmazlıkların doğmasının engellenmesine katkıda   içerisinde çalışmasının önemine vurgu yaptı. Toplan-
            bulunan bir hak arama kurumu olduğunu belirtti.   tıda, Türkiye’deki hak arama mekanizmalarının yıllık
                                                           faaliyetleri ve işbirliği yapılabilecek alanlar değerlen-
            Kamu Denetçiliği Kurumuna 2021 yılında 18 bin 843   dirildi. Vatandaşlardan diğer kurumlara gelen dilekçe,
            başvuru yapıldığının bilgisini veren Malkoç, kuruma   talep ve şikâyetlerine ilişkin konularda görüş alışveri-
            toplamda 189 bin 595 başvuru geldiğini söyledi.   şinde bulunuldu.



         38   NİSAN 2022                                                                www.ombudsman.gov.tr
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45