Page 40 - kdk-bulten-22-nisan
P. 40
BÜLTEN
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU HAK ARAMA KURUMLARI
ISTIŞARE TOPLANTISINA KATILDI
TBMM Başkanı Sayın Prof. Dr. Mustafa Şentop’un himayesinde, hak arama kurumlarının
başkanlarıyla 18 Ocak 2022 tarihinde bir istişare toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantıya; TBMM Dilekçe Komisyonu Başkanı Av. M. 2021 Yılında Dostane Yollarla Çözülen Başvuru
Belma Satır, TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komis- Sayısı 3 Bin 160
yonu Başkanı Hakan Çavuşoğlu Türkiye Ombudsmanı
Şeref Malkoç, Kamu Görevlileri Etik Kurulu Başkanı KDK’ya intikal eden uyuşmazlıklarda “vatandaşın avu-
Zerrin Güngör, Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu katı idarenin ise dostu” konumunda bir rol üstlenerek
Başkanı Dr. Fatma Aksal, Cumhurbaşkanlığı İletişim kendine özgü naif bir uzlaşı yöntemiyle vatandaş ile
Başkan Yardımcısı Evren Başar, Kişisel Verileri Ko- idare arasında dostane çözüm köprüsü oluşturduğu-
ruma Başkanı Prof. Dr. Faruk Bilir, Bilgi Edinme De- nu vurgulayan Malkoç, uyuşmazlıkları dostane yollar-
ğerlendirme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Hasan Tahsin la çözüme kavuşturduklarını bildirdi. Malkoç, dostane
Fendoğlu, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu çözüm kararıyla, tavsiye kararına gerek kalmaksızın
Başkanı Muharrem Kılıç, İçişleri Bakanlığı Strateji sorunlara çözüm bulduğunu, vatandaşın “adalete hızlı
Geliştirme Başkanı Mehmet Mut, OHAL İşlemleri İn- erişiminin” gerçekleştirilmesine katkı sağladığının al-
celeme Komisyonu Başkanı Salih Tanrıkulu, Adalet tını çizerek, 2021 yılında dostane yollarla çözülen baş-
Bakanlığı Hukuk İşleri Genel Müdürü Hakan Öztatar vuru sayısının 3 bin 160 olduğunu kaydetti.
ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması Ve Piyasa
Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber katıldı. Ombudsmanlık Kurumlarının kamu vicdanını temsil
etmesi, bir hak arama, insan hakları ve adalet kurumu
Toplantıda, kamu kurumlarıyla sorun yaşayan va- olması sebebiyle hukuk devleti ilkesinin yerine getiril-
tandaşlardan gelen başvurulara ilişkin bilgiler veren mesinde bir mihenk taşı olduğunu ifade eden Malkoç,
Başdenetçi Şeref Malkoç, KDK’nın 9 yıllık süreçte tav- KDK tarafından verilen kararlara yüzde 80’inine idare
siye kararları ve uzlaştırıcı yönüyle bireylerin adale- tarafından uyulduğunu belirtti. Malkoç ayrıca Türki-
te hızlı erişimini sağlayan, önleyici ve eğitici rolüyle ye’deki hak arama mekanizmalarının yakın işbirliği
uyuşmazlıkların doğmasının engellenmesine katkıda içerisinde çalışmasının önemine vurgu yaptı. Toplan-
bulunan bir hak arama kurumu olduğunu belirtti. tıda, Türkiye’deki hak arama mekanizmalarının yıllık
faaliyetleri ve işbirliği yapılabilecek alanlar değerlen-
Kamu Denetçiliği Kurumuna 2021 yılında 18 bin 843 dirildi. Vatandaşlardan diğer kurumlara gelen dilekçe,
başvuru yapıldığının bilgisini veren Malkoç, kuruma talep ve şikâyetlerine ilişkin konularda görüş alışveri-
toplamda 189 bin 595 başvuru geldiğini söyledi. şinde bulunuldu.
38 NİSAN 2022 www.ombudsman.gov.tr