Page 54 - kdk-bulten-22-nisan
P. 54
BÜLTEN
KDK KARARI
T.C.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : XXXXXX
BAŞVURU NO : XXXXXXXX
KARAR TARİHİ : 25/10/2021
BAŞVURUYA KONU İDARE : Edremit Belediye Başkanlığı
BAŞVURUNUN KONUSU : Emlak Vergisi muafiyeti hakkındadır.
DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
I. BAŞVURANIN İDDİA VE TALEPLERİ
Kurumumuza 04.03.2022 tarihinde yapılan başvuruda başvurucu özetle; 23.06.2021 tarihinde Ku-
rumumuza yaptığı başvuruda Balıkesir Akçay’da adına kayıtlı tek meskeninin olduğunu, Türkiye
sınırları içerisinde başka meskeninin bulunmadığını, Emekli Sandığından aldığı emekli maaşı dı-
şında başka gelirinin olmadığını, kendisi ve eşinin 12 ay Akçay’da yaşadığını belirtmesine rağmen
Edremit Belediye Başkanlığınca adına çeşitli tarihlerde emlak vergisi tahakkuk ettirildiğini ve bu
borcun tarafınca ödendiğini, muaf olması gerektiği için emlak vergisi ve cezalarının tarafına geri
ödenmesi ve emlak vergisi muafiyetinin sağlanmasını Kurumumuzdan talep ettiğini, 02.09.2021
tarihli ve 2021/11266 numaralı kararımızda şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine ge-
tirilmesi veya şikâyetin çözüme kavuşturulduğunun taraflarca Kuruma bildirilmesi üzerine DOS-
TANE ÇÖZÜM KARARI verildiğinin belirtildiğini, bu karara istinaden vergi muafiyetinin sağlan-
masını ve geriye dönük ödediği emlak vergisi ve cezaların tarafına ödenmesini Edremit Belediye
Başkanlığından talep ettiğini, ancak Edremit Belediye Başkanlığından tarafına gönderilen yazıda
ilgili Kanun maddesine istinaden geriye dönük vergi iadesinin yapılamayacağının ve vergi mua-
fiyetinin iptal edildiğinin bildirildiğini ifade ederek emlak vergisi muafiyetinin sağlanarak geriye
dönük ödediği tüm emlak vergisi ve cezaların yasal faizi ile birlikte tarafına ödenmesine yönelik
yeni bir karar alınmasını talep etmektedir.
II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
Daha önce başvuran hakkında yasal mevzuat uyarınca Dostane Çözüm kararı verilen başvuru
konusu ile ilgili, inceleme süreci devam ederken idare ile tekrar görüşmek gereği hâsıl ol-
duğundan, Kurumumuzca telefon görüşmeleri gerçekleştirilmiş ve konu hakkında bilgi-belge
paylaşımı yapılarak idareye, başvuranın somut durumuna ilişkin örnek kararımız ve Gelir İda-
resi Özelgesi ile birlikte dostane çözüme ilişkin hükümlerimiz açıklanmıştır. 20.04.2022 tarihli
İdareden alınan e-postada; “…… T.C Kimlik Numaralı …….’a gerekli emlak muafiyeti uygulanmış
olup, mükellefe bilgi verilmiş ve para iadesi işlemlerine başlanmıştır. Bilgilerinize sunarız.”
ifadelerine yer verilmiştir.
III. KARAR
İlgili mevzuat hükümleri ve yukarıda yer verilen açıklamalar doğrultusunda; Kamu Denetçiliği Kuru-
munun girişimleri ve yaptığı çalışmalar akabinde ilgili idare tarafından şikâyete konu talebin yerine
getirildiği ve başvuruya konu talebin çözüme kavuşturulduğunun bildirildiğinden, Kamu Denetçiliği
Kurumu Kanununun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğinin “Dostane Çö-
züm Kararı” başlıklı 33/A maddesinin birinci fıkrası gereğince başvuru hakkında DOSTANE ÇÖZÜM
kararı verildi.
Fatma BENLİ YALÇIN
Kamu Denetçisi
52 NİSAN 2022 www.ombudsman.gov.tr