Page 87 - kdk-bulten-22-nisan
P. 87

BÜLTEN
             KDK KARARI






                                                       T.C.
                                             KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
                                                    (OMBUDSMANLIK)


                   SAYI                 : XXXXXX
                   BAŞVURU NO           : XXXXXXXXX
                   KARAR TARİHİ         : 21/03/2022
                   BAŞVURUYA KONU İDARE   : Gençlik ve Spor Bakanlığı
                   BAŞVURUNUN KONUSU    : Unvan Değişikliği Talebi

                                                DOSTANE ÇÖZÜM KARARI
                   I. BAŞVURANIN İDDİA VE TALEPLERİ
                   1. Kurumumuza yapılan ekli şikâyet başvurusunda özetle; Gençlik ve Spor Bakanlığı …Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne
                   bağlı …Yurt Müdürlüğünde …tarihinde Yurt Yönetim Memuru olarak göreve başladığını, İl Müdürlüğünün personel
                   ihtiyacına binaen …tarihinde İl Müdürlüğü hizmet binasına görevlendirildiğini ve o tarihten itibaren 4 yıldır Personel ve
                   Tahakkuk Şube Müdürlüğünde bu görevi yürütmekte olduğunu, İl Müdürlüğünde kendisinden önce hizmet vermeye
                   başlayan Yurt Yönetim Memurlarının V.H.K.İ ya da Bilgisayar İşletmeni olarak unvan değişikliklerinin yapıldığını, buna
                   istinaden İl Müdürlüğünde görevlendirilmesi nedeniyle defaatle unvan değişikliği talebinde bulunduğunu, ancak sıralı
                   amirlerinin de uygun görüşü olmasına rağmen herhangi bir sonuç alamadığını, kendisinden sonra İl Müdürlüklerinde
                   göreve başlayan gerek çalışma arkadaşlarının gerekse diğer illerde görev yapan arkadaşlarının taleplerinin karşılan-
                   dığına şahit olduğunu, Yurt Yönetim Memurlarının unvan değişikliğinin yapılmayacağının kendisine sözlü olarak beyan
                   edildiğini, aynı resmi yazıda talepte bulundukları personelin unvan değişikliği yapılırken kendisinin unvan değişikliğinin
                   yapılmadığını, dolayısıyla kendisine haksızlık yapıldığı kanaati oluştuğunu, Yurt Yönetim Memuru unvanının V.H.K.İ ya
                   da Bilgisayar İşletmeni olarak değiştirilmesini talep etmektedir.
                   II. BAŞVURUNUN İNCELENMESİ VE DOSTANE ÇÖZÜM SÜRECİ
                   2. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun “Kurumun görevi” başlıklı 5 inci maddesinin birinci fıkrasın-
                   da, Kamu Denetçiliği Kurumunun, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri
                   ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yön-
                   lerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevli olduğu düzenlenmiştir. Ayrıca 6328
                   sayılı Kanunun “Başvuru ve usulü” başlıklı 17 nci maddesinin dördüncü fıkrası ile 28/03/2013 tarih ve 28601
                   mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul
                   ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İdari başvuru yollarının tüketilmesi” başlıklı 12 nci maddesi ve “Ön inceleme
                   üzerine yapılacak işlemler ve verilecek kararlar” başlıklı 20 nci maddesinin ikinci fıkrasında; Kamu Denetçiliği
                   Kurumuna başvuruda bulunulabilmesi için 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununda öngörülen idari başvuru
                   yollarının veya özel kanunlarda yer alan zorunlu idari başvuru yollarının tüketilmesinin gerekli olduğu ve idari
                   başvuru yolları tüketilmeden yapılan başvuruların ilgili idareye gönderileceği düzenlenmiştir. Yapılan ön incele-
                   mede; başvuran tarafından, başvuruya konu talebe ilişkin ilgili idareye herhangi bir başvuruda bulunulduğuna ve
                   idarenin cevabına dair bir belgenin dosyaya sunulmadığı anlaşılmış olup yukarıda açıklanan Kurumumuz mev-
                   zuat hükümleri karşısında, gerekli idari başvuru yolları tüketilmeden başvuru yapıldığı, böylelikle başvurunun bu
                   aşamada Kurumumuzca incelenemeyeceği sonucuna varılmıştır.
                   III. KARAR
                   Yukarıda yer verilen mevzuat hükümleri gereğince; idari başvuru yolları tüketilmeden yapıldığı anlaşılan baş-
                   vurunun değerlendirilmesi için GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞINA GÖNDERİLMESİNE, İlgili idare tarafından, iyi
                   yönetim ilkelerine uygun olarak, makul bir süre içinde tesis edilecek gerekçeli işlemin sonucunun başvuranla
                   birlikte Kurumumuza da iletilmesine, İdare tarafından verilecek cevabın şikâyetçiye tebliğ tarihinden veya özel
                   kanunlardaki hükümler saklı kalmak kaydıyla, 2577 sayılı Kanun ile belirlenen otuz günlük sürede, İdare tarafın-
                   dan talebin reddedilmiş sayıldığı tarihten itibaren, 6 ay içinde diğer başvuru koşullarını taşımak kaydıyla Kurumu-
                   muza yeniden şikâyet başvurusu yapılabileceği hususunun şikâyetçiye bildirilmesine karar verildi.
                                                                                    Sadettin KALKAN
                                                                                     Kamu Denetçisi



                     /TRombudsman                                                             NİSAN  2022  85
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92