Page 179 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 179
Vazife mâlûllüğü aylıkları hakkında bu tahdit uygulanmaz.” hükmü
yer almaktadır.
24. 434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunun Ek 70
inci maddesinde ise;
“Sandık iştirakçilerine ödenmekte olan;
a) Memuriyet taban aylığı ve kıdem aylığı tutarları ile,
b) Zam, tazminat ve ödenekler ile benzeri ödemeler toplamına kar-
şılık gelmek üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi en yük-
sek Devlet memuru aylığı (ek gösterge dahil) brüt tutarının;
- Ek göstergesi 8400 ve daha yüksek olanlarda % 240 ına,
- Ek göstergesi 7600 (dahil) 8400 (hariç) arasında olanlarda % 200
üne,
- Ek göstergesi 6400 (dahil) 7600 (hariç) arasında olanlarda % 180
ine,
- Ek göstergesi 4800 (dahil) 6400 (hariç) arasında olanlarda % 150
sine,
- Ek göstergesi 3600 (dahil) 4800 (hariç) arasında olanlarda % 130
una,
- Ek göstergesi 2200 (dahil) 3600 (hariç) arasında olanlarda % 70
ine,
- Diğerlerinde % 40 ına,
tekabül eden miktarı, emeklilik keseneğine ve kurum karşılığına
tabi tutulur.
…
Bu tutarlar, bu Kanunun 41 inci maddesinin (a) fıkrasına göre
emekli, adi malüllük, vazife malüllüğü, dul ve yetim aylıklarının; ek 20
nci maddesine göre de emeklilik ikramiyelerinin hesaplanmasına dahil
edilir.” hükmü yer almaktadır.
25. Emekli ikramiyesi işlemlerinin esas ve usulünü düzenleyen
5434 sayılı Kanunun 89 uncu maddesi;
178 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU