Page 12 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 12
I. USUL
A. Şikayet Başvuru Süreci
1. Şikâyet başvurusu, Kurumumuza elden teslim edilen ve
23/01/2014 tarih ve 798 sayı ile kayıt altına alınan, gerçek kişiler için
şikâyet başvuru formu vasıtasıyla yapılmıştır. Şikayet başvurusunun
karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 41/1-
a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci maddesinin birinci
fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve araştırması-
na geçilmiş, 2014/376 şikayet no.lu Kısmi Tavsiye Kısmi Ret Kararı
Kamu Başdenetçisine sunulmaktadır.
B. Ön İnceleme Süreci
2. Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun kurumumu-
zun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdı-
ğı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıldığı ve
diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle
şikayetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bulunmadığı
tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3. Şikâyet başvurusunda özetle; 15/02/2002 tarihi itibariyle 5434
sayılı Kanun kapsamında emekli aylığı bağlanan şikâyetçinin, 5510
sayılı Kanunun “Prime Esas Kazançlar” başlıklı 80 inci maddesi ile anı-
lan Kanunun Geçici 2 nci maddesi hükmü gereğince, emekli aylığının
“Bakanlık Genel Müdürü” için tespit edilen +6400 ek göstergeye inti-
bakının Sosyal Güvenlik Kurumunca yapılmaması nedeniyle mağdur
edildiğini belirterek, yine Büyükşehir Belediye Başkanlarınca atanan
Genel Sekterler ile Genel Müdürlerin emekliliğe esas ek göstergesinin
Büyükşehir Belediye Başkanlarının emekliliğe esas ek göstergesinden
yüksek olması nedeniyle varolan adaletsizliğin giderilmesini talep et-
tiği anlaşılmıştır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 11