Page 528 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 528
A. T.C. Anayasasının 2, 10 ve 42’inci maddeleri,
Şikayet konusuna ilişkin hukuki sebepleri şu şekilde belirlemek
mümkündür; T.C. Anayasasının;
Madde 10
Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç din mez-
hep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşit-
tir.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun
önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.
Madde 42
Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.
Devlet, maddi imkanlardan yoksun başarılı öğrencilerin, öğrenim-
lerini sürdürebilmeleri amacı ile burslar ve başka yollarla gerekli yar-
dımları yapar. Devlet, durumları sebebiyle özel eğitime ihtiyacı olanla-
rı topluma yararlı kılacak tedbirleri alır.
B. 2684 sayılı İlköğretim ve Ortaöğretimde Parasız Yatılı
veya Burslu Öğrenci Okutma ve Bunlara Yapılacak Sosyal Yar-
dımlara İlişkin Kanunun 4’üncü ve 5.maddeleri,
‘Parasız Yatılı ve Burslu Okuyacak Öğrencilerin Tespiti’ baş-
lıklı 4. maddesi:
Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında,
kalkınma planlarında öngörülen hedefler doğrultusunda parasız yatılı
ve burslu öğrenci okutur. Parasız yatılı ve burslu okumak için maddı
imkanlardan yoksun ve başarılı olmak esastır. Ancak, sınavsız olarak
parasız yatılı öğrenciliğe kabul edilenler ile 6972 sayılı Korunmaya
Muhtaç Çocuklar Hakkında Kanuna göre yetiştirme yurtlarından ge-
len veya aynı Kanun gereğince haklarında tedbir kararı verilmiş olan
öğrencilerden, parasız yatılı veya burslu okumak isteyenlerin aileleri-
nin maddı durumları dikkate alınmaz.
Parasız yatılı ve burslu öğrenci kontenjanları illerin, gelişmişlik du-
rumları ve öğrenci sayıları dikkate alınarak her yıl Milli Eğitim Bakan-
lığınca tespit edilir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 523