Page 309 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 309
bursa dönüştürülmesi (sonradan burs almayı sağlayacak öncelik duru-
mu olması hariç) mümkün bulunmamaktadır.
Bu anlamda, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Mü-
dürlüğü tarafından yapılan işlemler de hukuka aykırılık tespit edil-
memiştir.
Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden
18) Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü-
nün Kurumumuza gönderdiği Burs, Öğrenim ve/veya Katkı Kredi-
si ile Yurt Başvurularının Değerlendirilmesine İlişkin Usul ve
Esaslar (Kıstaslar) incelendiğinde, öğrencinin kendisinin ve/veya
ailesinin gelir durumu, okuyan kardeş, anne veya babasının sağ
olup olmaması, anne ve babanın boşanmış olması, ailenin ika-
metgâh ili dışında öğrenim görme gibi kıstasları da dikkate aldığı
anlaşılmakta, ancak şikâyetçinin gelir durumu, başarı durumu ve sos-
yal durumunun kendisine burs tahsisine yetmediği görülmektedir.
19) Şikâyetçi tarafından Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu
Genel Müdürlüğünün bursların dağıtımı konusunda adaletsiz dav-
randığı iddiasına ilişkin olarak, Yönetim Kurulunca her yıl belirlenen
burs, öğrenim ve/veya katkı kredisi ile yurt başvurularının değerlen-
dirilmesine ilişkin kıstasların açık, objektif ve somut kıstaslar olduğu,
herkese eşit bir şekilde uygulandığı ve uygulamada başvuru yapanlar
arasında belirlenen kıstaslar dışında herhangi bir ayrıma gidilmediği,
burs ve öğrenim kredisi başvurusu yapanların başvurularının doğru-
luğunun teyidinde Milli Eğitim Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu,
Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü, Gelir İdaresi Başkanlığı, Muhasebat
Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü, Sosyal Yardımlaşma ve
Dayanışma Genel Müdürlüğü gibi kamu kurum ve kuruluşlarından
elektronik ortamda alınan verilerden yararlanıldığı anlaşılmaktadır.
Sonuç olarak, somut olayımızda burs, öğrenim ve/veya katkı kre-
disi ile yurt başvurularının değerlendirilmesinde gözetilen kıstaslar,
ekonomik ve sosyal alanda meydana gelen gelişmeler ve dengeler gö-
zetilerek Yönetim Kurulunca her yıl güncellenmekte olup; kişilerin ob-
jektif kriterler temelinde değerlendirilmesi ve fırsat eşitliğinin sağlan-
ması anlamında doğru, yerinde ve takdire değer bir uygulamadır. Yük-
sek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından
304 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU