Page 646 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 646
öğretmenliği atanacaklar için en az lisans mezunu olma koşulunun
aranmasında hukuka ve hakkaniyete aykırılık bulunmadığı yönündeki
tespiti uyarınca isteğin reddine karar verilmesi önerisinde bulunmuş-
tur
D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme ve Gerekçe
16) Yukarıda 7,8,9,10,11 ve 12 inci paragraflarda belirtilen mev-
zuat hükümleri, 3 üncü paragrafta belirtilen şikayetçinin iddiaları, 4
üncü paragrafta belirtilen İdarenin konu ile ilgili açıklamaları birlikte
ele alındığında;
17) Toplanan deliller, iddia (parg 3) ,İdarenin cevabı (parg 4) ve tüm
dosya içeriğinden; şikayetçinin iddiası, idarenin vermiş olduğu cevap
ile yukarıda 7,8,9,10,11 ve 12 inci paragraflarda bahsedilen mevzuat
hükümleri birlikte değerlendirildiğinde, İdarenin şikayet konusu hak-
kındaki uygulamasının kanun hükümlerine ve yönetmelik düzenleme-
lerine, ilgili idarenin bu konu ile ilgili aldığı kararlara uygun olduğu
anlaşılmaktadır. Bir başka anlatımla Diş Protez Teknolojisi Bölümü
(önlisans) mezunu olan şikâyetçinin, kadrolu eğitici (öğretmen) olarak
söz konusu alandaki dersleri verememeleri nedeniyle gerekli mevzuat
değişikliklerinin yapılarak mağduriyetinin giderilmesi talebinin ilgili
idare tarafından reddine ilişkin işlemde hukuk yönünden bir aykırılık
bulunmamaktadır.
18) Diğer taraftan, Yönetimin tüm kamu hizmetlerini nasıl yerine
getireceğini ve alacağı kararların içeriğini yasalarla önceden saptama
olanağı yoktur. Bu nedenledir ki Kamu idarelerine belli konularda tak-
dir yetkisi tanımak görevlerinin niteliği yönünden zorunludur. Kanun
koyucu yönetimin görev ve yetkilerinin sınırlarını çizerken idarelere
bazı yetkileri kullanıp kullanmamada, kullanılmasının gereklerini sap-
tamada az ya da çok serbest bırakabilmektedir. Bu gibi durumlarda
idarenin takdir yetkisinden söz edilmektedir. Yasa koyucu uygulamada
ortaya çıkabilecek sorunların tümünü önceden öngörebilme yetisine
sahip olmayıp, değişen ve gelişen duruma ayak uydurabilme, eğitimin
kalitesini artırma bunun içinde öğretmen kalitesinin ve kapasitesinin
mümkün olan en üst seviyeye yükseltme amacı ile alınan kararlardaki
takdir yetkisinin kullanımında yetkinin kötüye kullanıldığını söyleme
olanağı da bulunmamaktadır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 641