Page 646 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 646

öğretmenliği atanacaklar için en az lisans mezunu olma koşulunun
            aranmasında hukuka ve hakkaniyete aykırılık bulunmadığı yönündeki
            tespiti uyarınca isteğin reddine karar verilmesi önerisinde bulunmuş-
            tur

               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme ve Gerekçe

               16) Yukarıda 7,8,9,10,11 ve 12 inci paragraflarda belirtilen mev-
            zuat hükümleri, 3 üncü paragrafta belirtilen şikayetçinin iddiaları, 4
            üncü paragrafta belirtilen İdarenin konu ile ilgili açıklamaları birlikte
            ele alındığında;
               17) Toplanan deliller, iddia (parg 3) ,İdarenin cevabı (parg 4) ve tüm
            dosya içeriğinden;  şikayetçinin iddiası, idarenin vermiş olduğu cevap
            ile yukarıda 7,8,9,10,11 ve 12 inci paragraflarda bahsedilen mevzuat
            hükümleri birlikte değerlendirildiğinde, İdarenin şikayet konusu hak-
            kındaki uygulamasının kanun hükümlerine ve yönetmelik düzenleme-
            lerine, ilgili idarenin bu konu ile ilgili aldığı kararlara uygun olduğu
            anlaşılmaktadır. Bir başka anlatımla Diş Protez Teknolojisi Bölümü
            (önlisans) mezunu olan şikâyetçinin, kadrolu eğitici (öğretmen) olarak
            söz konusu alandaki dersleri verememeleri nedeniyle gerekli mevzuat
            değişikliklerinin yapılarak mağduriyetinin giderilmesi talebinin ilgili
            idare tarafından reddine ilişkin işlemde hukuk yönünden bir aykırılık
            bulunmamaktadır.
               18) Diğer taraftan, Yönetimin tüm kamu hizmetlerini nasıl yerine
            getireceğini ve alacağı kararların içeriğini yasalarla önceden saptama
            olanağı yoktur. Bu nedenledir ki Kamu idarelerine belli konularda tak-
            dir yetkisi tanımak görevlerinin niteliği yönünden zorunludur. Kanun
            koyucu yönetimin görev ve yetkilerinin sınırlarını çizerken idarelere
            bazı yetkileri kullanıp kullanmamada, kullanılmasının gereklerini sap-
            tamada az ya da çok serbest bırakabilmektedir. Bu gibi durumlarda
            idarenin takdir yetkisinden söz edilmektedir. Yasa koyucu uygulamada
            ortaya çıkabilecek sorunların tümünü önceden öngörebilme yetisine
            sahip olmayıp, değişen ve gelişen duruma ayak uydurabilme, eğitimin
            kalitesini artırma bunun içinde öğretmen kalitesinin ve kapasitesinin
            mümkün olan en üst seviyeye yükseltme amacı ile alınan kararlardaki
            takdir yetkisinin kullanımında yetkinin kötüye kullanıldığını söyleme
            olanağı da bulunmamaktadır.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  641
   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651