Page 635 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 635
22. Yükseklisans öğrencilerine burs/kredi başvurularında öncelikli
öğrenciler hakkındaki değerlendirme usul ve esasları uygulanmaksı-
zın burs tahsis işlemlerinin gerçekleştirildiği, öncelikli öğrenci olma-
yanların burs/kredi taleplerinin, ilgili mevzuat hükümleri kapsamında
Yüksek Öğrenim ve Kredi Yurtlar Kurumu Yönetim Kurulu tarafından
belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde değerlendirilerek burs/kredi
tahsis işlemleri yapıldığı, bu kapsamda öncelikli öğrenci kapsa-
mında olmayan şikayet başvurucusunun burs/kredi talebinin
belirtilen usul ve esaslar dahilinde değerlendirildiği ve nihai
değerlendirme puanının burs tahsis edilmesine yetmediği an-
laşılmaktadır.
23. Şikayet başvurucusuna idarece öğrenim kredisi tahsisinden
sonra, şikayetçinin anne ve babasının engelli olması, maddi imkanla-
rının yetersiz olması nedenleri ile öğrenim kredisinin bursa dönüştü-
rülmesini idareden talep ettiği, 4.2. numaralı paragrafta değinilen ida-
renin cevabından; öğrenim kredisinin bursa dönüştürülmesi talebinde
bulunan öğrenci sayısının çok fazla olduğu, anne veya babanın engelli
olması halinde öğrencilerin öğrenim kredilerinin bursa çevrilmediği,
yalnızca Yönetim Kurulunca belirlenen öncelikle burs verilecek öğren-
ciler kapsamına girenlerin burs taleplerinin değerlendirilmeye alın-
dığı ve bu öğrencilerin öğrenim kredilerinin öğrencinin durumunda
meydana gelen değişikliği izleyen ödeme döneminden itibaren bur-
sa dönüştürüldüğü anlaşılmaktadır. Bu noktada maddi imkanlardan
yoksun başarılı öğrencilerin, öğrenimlerini sürdürebilmeleri amacı ile
burslar ve başka yollarla gerekli yardımları yapmakla yükümlü olan
Devlet 8.1. numaralı paragrafta bahsedilen Anayasamızın 65’inci mad-
desi gereği bu görevini amacına uygun önceliklerini gözeterek malî
kaynaklarının yeterliliği ölçüsünde yerine getirebilmektedir. Ayrıca
somut olayda; şikayetçinin engelli olan babasına sosyal devlet olma-
nın bir gereği Devletin evde bakım parası adı altında sosyal yardım da
yaptığı anlaşılmaktadır.
24. Yukarıdan beri anlatılan hususlar, şikâyet başvurucusu-
nun iddiaları, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, yasal mev-
zuat, yargı içtihatları ve tüm dosya kapsamı hep birlikte değer-
lendirildiğinde; idarenin sosyal devlet ilkesine uygun olarak maddi
imkanlardan yoksun başarılı öğrencilere mali kaynaklarının yeterlili-
ği ölçüsünde burslar ile yardım yaptığı, yüksek lisans öğrencisi olan
630 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU