Page 109 - Kadın ve Çocuk Çalıştayı
P. 109
Ben Serpil Hocamın ifadelerine yürekten katılıyorum. Bugüne kadar iz-
lediğim, katıldığım bütün çalışmalarda mağdur üzerinden konuşuyoruz
ve mağdura yönelik eğitimlerimizi güçlendiriyoruz. Aslında bizim asıl
sorunumuz faile yönelik bir eğitim. Çünkü biz burada özellikle Diyanet
İşleri Başkanlığı olarak koruyucu ve önleyici tedbirler vermeliyiz. Yani
mağdurun uğrayacağı şiddeti, faili eğiterek, önleyici tedbirler almak
noktasında. Yine Sayın Vekilimiz Mahmut Tanal Beyefendinin ifade ettiği
sadece kadın değil, çocuk istismarı noktasında da toplumu gözlediğimiz
ve aldığımız istatistiki verilere bakarak, toplumsal yaşam tarzında bir
değişikliğe gitmemiz gerektiğine inandık. Yani belki bu ifadeyi kullanır-
ken, rahatsız olunabilir mi bilemiyorum, ama biz dini faydalarla bunu
bir mahremiyet eğitimi olarak verilmesine inanıyoruz. Çünkü sınırları-
nı bilmediğimiz bu toplumsal yaşamda, özellikle Hocamın ifade ettiği
bu istismar noktasında, sonra önünü engelleyemediğimiz ve hakikaten
dinlediğinizde, ürperdiğimiz vakalara şahit oluyoruz.
Bunun için bizim birtakım mekanizmaları güçlendirme sürecinde öne-
rilerimiz de vardı. Önce çalışmalarımızdan birkaçını ifade etmek isti-
yorum. Sabahleyin Sayın Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Müsteşar
Yardımcımız ifade etti, Meltem Hanım ifade etti. Biz yaklaşık 50 bin din
görevlisini kadına yönelik şiddet konusunda farkındalık eğitimine tabi
tuttuk. 67 bin din görevlimizi de eğitici eğitimi anlamında, çocuk ihmal
ve istismarı konusunda bilgilendirmek, bilinçlendirdik.
Bu eğitimlerle biz din görevlilerimize farkındalık oluşturarak, hem ca-
milerinde, cemaatlerine, hem kanaat önderi olarak bulundukları ma-
hallelerde etkin bir rol oynamalarını sağladık. Doğru, dini bilgiyle buluş-
turmalarını hedefledik. Bizim önereceğimiz birkaç husus var. Özellikle
bu toplumsal cinsiyet algısı çerçevesinde “haklar bana, sorumluluklar
sana” anlayışından uzaklaştırmak. Yani kadınla erkeğin aynı anda eş
düzeyi hak ve sorumluluklarının takibinde olacağı bir değerler eğitimi,
aile okulu bağlamında bir değerler eğitimi verilmesi. Ayrıca yine jan-
darmadan da burada arkadaşlarımız var. Er ve erbaşlara evlilik öncesi
aile içi şiddet, aile bireylerine insan hakları ve İslam’ın şiddete bakışını
içeren eğitimlerin verilmesini ve grup odaklı çalışmaların yapılmasını
öneriyoruz.
Kamu kurumları tarafından gerçekleştirilen hizmet içi eğitimlerde, per-
sonele yönelik yapılan eğitimlerin bir noktasında yine şiddetin manevi
yönden ele alınmasını istirham ediyoruz. Yine Milli Eğitim Hayat Boyu
Öğrenme Genel Müdürlüğü, İŞKUR, yerel yönetimlerin meslek edindir-
108 T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU