Page 104 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 104
5.2.5.1. İktisadi İşbirliği ve 5.2.5.2 Kosova Meclisi Çevre ve
Kalkınma Teşkilatı (OECD) Alan Planlama Komisyonu
SIGMA Bölge Temsilcisi Ziyareti
Ziyareti
Kosova Meclisi Çevre ve Alan Planlama
Avrupa Birliği ve OECD’nin ortak girişi- Komisyon Başkanı Nait Hasani başkan-
mi olan SIGMA’nın (Yönetişim ve Yöne- lığındaki milletvekili heyeti, 28 Şubat
tim Geliştirme Desteği) amacı; kamu 2014 tarihinde Kurumumuzu ziyaret
yönetimini iyileştirmek, kamu idarele- etmiştir. Söz konusu ziyarette, Kosova
Meclisince yapılan ilk oylamada kabul
rinde kapasite güçlendirme faaliyetle- edilen “Ses Kirliliği Yasası” ile ezan ve
rinde bulunmak ve bu suretle ülkelerde çan sesinin de “gürültü kirliliği”ne yol
sosyo-ekonomik gelişmeyi sağlamaktır. açan hususlardan biri olarak değerlendi-
SIGMA’nın temel çalışma alanları beş ana rilmesine yönelik son düzenlemeler
başlıkta; kamu yönetimi organizasyonu, gündeme gelmiş ve ülkemizdeki uygu-
kamu maliyesi ve denetimi, kamu ihale lama hakkında bilgi alınmıştır. Heyet bu
prosedürleri, politika geliştirme, strateji kapsamda TBMM’de de çeşitli temaslar-
ve reform olarak belirlenmiştir. da bulunmuştur.
SIGMA’nın Türkiye temsilcisi Rachel 5.2.5.3 Nijer Ombudsmanı
Holloway ile 24 Şubat 2014 ve daha Ziyareti
sonra bu görevi kendisinden devralan
Peter Vagi ile 25 Haziran 2014 tarihle- Niamey Büyükelçiliğimizin kurmuş
rinde Kurumumuzda iki farklı görüşme olduğu temaslar neticesinde Nijer Om-
gerçekleştirilmiştir. SIGMA fonlarının, budsmanı Amadou Cheiffou, Kabine
Direktörü Tarno Balla ile birlikte Kuru-
Avrupa Komisyonu ile birlikte hazırla- mumuzun davetlisi olarak 26-27 Mart
nan yıllık program kapsamında, proje 2014 tarihlerinde Türkiye’ye gelmiştir.
bazlı veya ihtiyaç duyulan alanlarda uz- Kamu Başdenetçisi M. Nihat Ömeroğ-
man desteği sağlanması şeklinde tah- lu ile Kamu Denetçileri Zekeriya Aslan,
sis edildiği ve fonların asıl amacının Serpil Çakın ve Mehmet Elkatmış’ın işti-
kanunların uygulanmasına teknik destek rak ettiği görüşmelerde Nijer Ombuds-
sağlamak olduğu ifade edilen görüşme- manlık sistemi hakkında bilgi alınmış
lerde ileriye dönük işbirliği fırsatları ve iki ülke Ombudsmanlık sistemleri
değerlendirilmiştir. arasındaki benzerlikler ve farklılıklar
104