Page 281 - kdk-2014-yillik-rapor
P. 281

öğrenciler  açısından  doğan  eşitsizliğin   ladığı raporda sınav şartlarının MEB
            ortadan kaldırılmasının temin edilmesi     Güzel  Sanatlar  ve  Spor  Liseleri  Yönet-
            yönünde  İçişleri  Bakanlığına  tavsiyede   meliği’ne göre belirlendiğini, yapılan
            bulunulmuştur.                             sınavın usulüne uygun olduğu, idari ve
                                                       yasal herhangi bir işleme gerek olmadığı
            - Milli Eğitim Bakanlığı Güzel Sanatlar    ve ilgili mevzuatta engelli öğrencilere
            ve Spor Liseleri Yönetmeliği  179          kontenjan ayrılmasına ilişkin bir hüküm
                                                       bulunmadığı sonuç ve kanaatine u-
            Şikâyetçi vekili kendisine 3 yaşındayken   laşılmıştır.
            otizm tanısı konulan şikâyetçinin ilk-
            öğretimini kaynaştırma sistemiyle dev-     Kurumumuzca yapılan araştırma ve in-
            let  okullarında  tamamladığını,  müziğe   celeme sonucunda;
            olan ilgisi ve piyano çalabilme yeteneği
            doğrultusunda ortaokul eğitimine bir       - Anayasamızın başlangıç kısmında her
            güzel sanatlar lisesinde devam etmek       Türk  Vatandaşının  Anayasadaki  temel
            istediğini, bu amacı doğrultusunda N.K.    hak  ve  özgürlüklerden  eşitlik  ve  sosyal
            Güzel Sanatlar Lisesi tarafından yapılan   adalet gereklerince yararlanacağı,  yine
            yetenek sınavına iki kez katıldığını ancak   Anayasamızın devletin temel amaç ve
            sınav komisyonunun şikâyetçinin engel-     görevleri başlıklı 5 inci maddesinde
            lilik durumunun gerektirdiği özel şart-    kişinin  temel  hak  ve  özgürlüklerini,
            ları dikkate almaması nedeniyle başarısız   sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle
            olduğu,  sınav komisyonunun bu tutu-       bağdaşmayacak surette sınırlayan siya-
            munun ayrımcılık teşkil ettiği ve eğitim   sal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldır-
            hakkının engellenmesi niteliği taşıdığını   manın devletin temel amaç ve görevleri
            iddia ederek idarece yapılan işlemin ipta-  arasında olduğu, Anayasamızın 42 nci
            lini ve mağduriyetin giderilmesini talep   maddesinde kimsenin eğitim hakkından
            etmiştir.                                  yoksun bırakılamayacağı, Anayasanın
                                                       kanun  önünde  eşitliği  ve  engelliler  için
            Şikâyetçi velisinin İl Milli Eğitim        alınacak tedbirlerin eşitlik ilkesine aykırı
            Müdürlüğüne başvurusu sonucu görev-        olmayacağını düzenlediği 10 uncu mad-
            lendirilen İl Eğitim Denetmeninin hazır-   desi,




            179   02.2013/1064 şikâyet numaralı başvuru için verilen 06/06/2014 tarihli Tavsiye Kararı



                                                  281
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286