Page 97 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 97
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Fransa genelinde
Ombudsmanlık
Kurumu adına
gönüllülük esası-
na göre çalışan ve
Delege olarak ad-
landırılan 400’ün
üzerinde temsilci
bulunmakta olup
yıl içerisinde Ku-
ruma ulaşan şikâyetlerin yaklaşık %80’i bu Delegeler tarafından dostane
çözüm yöntemleri kullanılarak sonuçlandırılmaktadır. Bu doğrultuda, staj
programı Fransız Ombudsmanlık sisteminde önemli bir yer tutan Delege
yapısının da yerinde incelenebilmesine imkân sağlaması adına merkez ofi-
sin bulunduğu Paris ile birlikte Strazburg ve Bordo şehirlerini de kapsaya-
cak şekilde düzenlenmiştir.
Paris’te birim sorumluları tarafından yapılan sunumlarda Kurumun genel
işleyişi, merkezdeki birimlerin çalışma prensipleri, Kurum Organik Kanu-
nunda yer alan yetkilerin kullanımı (resen inceleme, mahkemelerdeki dava-
lara müdâhil olarak görüş sunma, parlamentoya mevzuat değişikliği içeren
96
reform önerilerinde bulunma, vb.), yıllık rapor çalışmaları, delege sistemi
gibi konularda detaylı bilgi aktarılmıştır.
Strazburg ve Bordo’da gerçekleştirilen toplantılarda ise özetle; Delegelerin
yetkileri, çalışma usulleri ve arabuluculuk yoluyla çözülen şikâyetlere ilişkin
bilgi aktarılmıştır. Ülkemizdeki durumdan farklı olarak, Fransız vatandaş-
larına hukuki konularda ücretsiz danışmanlık sağlamak amacıyla faaliyet
gösteren Hukuk ve Adalet Evleri iki şehirde de ziyaret edilmiş ve şikâ-
yet başvurusu sahiplerinden ön izin almak suretiyle burada görev yapan
Delegelerin şikâyetçilerle gerçekleştirdikleri görüşmelere gözlemci olarak
katılma imkânına sahip olunmuştur. Ayrıca belirli dönemlerde gerçekleş-
tirilmekte olan Bölge Delegeleri koordinasyon toplantılarına da katılım
sağlanmıştır.
Strazburg’da gerçekleştirilen programın bir haftalık bölümü ise Avrupa
Konseyi ziyaretlerine ayrılmıştır. Bu çerçevede, Avrupa İnsan Hakları Mah-
kemesi, Avrupa Konseyi İnsan Hakları Komiserliği, Avrupa İşkenceyi Ön-
leme Komitesi, Avrupa Hoşgörüsüzlük ve Irkçılığa Karşı Komite (ECRI),
YILLIK RAPOR 2015