Page 12 - 2016 YILI FAALİYET RAPORU
P. 12

3.  BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR

                                                             Şikâyet  başvuruları  başta  olmak  üzere  verdiği
                                                             tüm  hizmetlerde  tüm  paydaşlarımıza  daha
                                                             kaliteli  ve  hızlı  hizmet  sunabilme  gayesiyle
                                                             hareket eden Kurumumuz, bunun sağlanmasında
                                                             bilişim  altyapısı  ile  teknolojiyi  üst  seviyede
                                                             kullanmaya  büyük  önem  vermektedir.  Bu
                                                             kapsamda  2016  yılında  bilgi  teknolojileri
                                                             alanında  gerçekleştirilen  faaliyetlerden  bazıları
                                                             aşağıda belirtilmiştir.



                                                                                     Kurum Web Sayfaları
                 www.ombudsman.gov.tr adresinde hizmet veren Kurum web sayfamız tüm web tarayıcılarını
                  destekleyecek  ve  mobil  telefon  uyumluluğu  sağlayacak  şekilde  yenilenerek  Aralık/2016
                  tarihi itibariyle hizmete girmiş olup, yeni sayfamızda Kuruma başvurunun nasıl yapılacağına
                  dair  Türkçe  açıklamanın  yanında  Arapça,  İngilizce,  Rusça  açıklama  sayfaları  da  yer
                  almaktadır.

                 Çocuklara  hizmet  vermekte  olan  www.kdkcocuk.gov.tr       sayfamız  yenilerek  hizmete
                  açılmıştır.

                 Paydaşlarımız nezdinde farkındalığın arttırılması amacı ile yürütülen kampanya kapsamında
                  www.hakyerindearanir.gov.tr adresi hizmete açılmıştır.

                 Ayrıca Kurumumuz intranet sayfası olan www.kdk.net.tr  kullanıcıların, birimlerin görüş ve
                  önerileri doğrultusunda geliştirilmeye devam etmektedir.

                                                                                Elektronik Arşiv Hizmetleri
                 2014 yılında hizmete giren Elektronik Belge Yönetim Sistemi sayesinde daha önce fiziksel
                  ortamda alınan/üretilen/işlemleri gerçekleştirilen başta şikâyet başvurularına ilişkin evraklar
                  elektronik ortama aktarılmıştır.

                                                                                            Bilgi Güvenliği
                 Bilgi  güvenliği  farkındalığının  arttırılması,  güvenlik  testlerinin  gerçekleştirilmesi,  ağ  ve
                  sistem altyapısı iyileştirmeleri, yedekleme, güvenlik ürünlerinin alınması ve konfigürasyonu
                  gibi  hizmetler  uluslararası  standartlar  çerçevesinde  yürütülmektedir.  Bu  doğrultuda
                  “Güvenlik Duvarı” lisansı alımı tamamlanmış, ayrıca sızma testide yaptırılarak sistemlerde
                  bulunan bu açıklar bilgi işlem personeli tarafından giderilmiştir.

                 Sunucular  ile  ilgili  elektrik  altyapısının  düzenlenmesi  konusunda  çalışmalar  yürütülmüş,
                  sunucuların ve aktif ağ cihazlarının elektrik altyapılarının bir kısmı düzenlenmiştir. Birden
                  fazla düzenlemenin  bir  arada  yapılarak kesinti  sayısının  azaltılması  hedeflendiğinden söz
                  konusu işlemler sürece yayılarak devam edilmektedir.
                                                                                          Diğer Faaliyetler
                 Bilgi işlem personelimizin mesleki yetenek ve becerilerini geliştirebilmesi aynı zamanda da
                  Kurumumuza fayda sağlaması amacıyla ASP.Net ve Java Server Face konularında eğitim
                  alınmasına karar verilmiştir.

                                                            11
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17