Page 188 - KDK
P. 188

Ombudsman Halkla Buluşuyor


















            Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç
            Kamu  Başdenetçisi  Şeref  Malkoç  Kocaeli  Programı  kapsamında  düzenlenen  toplantıda
            Kamu Denetçiliği Kurumunun işleyişi hakkında bilgi verdi ve: “Asıl görevimiz kamu hizme-
            ti veren kurumlar ile vatandaş arasında bir anlaşmazlık yaşanırsa, bu olayı mahkemeye
            intikal etmeden bir arabulucu olarak çözmek. Adaletin üç önemli unsuru vardır ve KDK bu
            üç unsuru da sağlıyor. Bize başvuru kolay, ücretsiz ve hızlı karar veriyoruz çünkü geç kalan
            adalet adalet değildir. 2019 yılında 21 bin 525 başvuru aldık, 22 bin 325 karar vermişiz,
            geçen seneden intikal eden dosyalarla birlikte. Mevzuatımız insan hakları açısından mu-
            azzam ancak uygulamamızda sorun var. KDK ile idareler dayanışma içerisinde uygulama
            konusunda titiz davranırsa, insanımız da hakkını aramanın yollarını kullanırsa kısa sürede
            bu sorunu aşacağımızı ümit ediyorum” dedi.
            Aksoy: “Ombudsmanlığın En Büyük Gücü Kamuoyuyla Paylaştığı Rapordur”

                                              Vali Hüseyin Aksoy programda yaptığı konuş-
                                              mada: “Vatandaş devletin ilgili kamu kurum-
                                              ları karşısında haksızlığa uğradığını düşünür-
                                              se yargıya başvurabilir. Ancak sorunun daha
                                              hızlı çözülebilmesi için Kamu Denetçiliği Kuru-
                                              mu’na başvuru daha elverişlidir. Ombudsman-
                                              lığın  en  büyük  gücü  yılsonunda  kamuoyuyla
                                              paylaştığı  rapordur.  Hangi  kurumlar  şikâyet
                                              edilmiştir, ne tür tavsiyelerde bulunulmuştur,
            Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy      bunlar kamu kurumları için önemli referanslar
                                              olmaktadır.  Bu  toplantılarla  vatandaşımızın
            kurumdan haberdar olması, sorunlarının çözümü için mahkemeye gitmeden önce Kamu
            Denetçiliği Kurumu’nu kullanması için farkındalık oluşturacaktır. Kamu Başdenetçimize Ko-
            caeli’de bize böyle bir fırsat verdikleri için teşekkür ediyorum” dedi.

            Büyükakın: “Ombudsmanlık, Vatandaş Odaklı Bir Devlet Anlayışına Sahip Bir Sistemdir”

            Programda konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, “Ombudsmanlık, va-
            tandaş ile devlet arasında yargıya gitmesine gerek olmayan sorunların çözümü için ku-
            rulmuştur. İdareci hukuken doğru olsa bile hakkaniyetli olmayan bir karar verdiğinde Om-



        186   Kamu Denetçiliği Kurumu
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193