Page 28 - KDK
P. 28
Ombudsman Halkla Buluşuyor
temsilcilerine idare ile sorunları konusunda söz hakkı verdiklerini bildirdi. 2013’ten bu yana eği-
tim, sağlık, ulaşım, maliye gibi birçok alandan gelen 30 bini aşkın başvuruyu inceleyip, çözüme
kavuşturduklarını anlatan Malkoç, başvuru sayısının 2016’da 6 bin 500, 2017’nin ilk 6 ayında 8
bin 500 olduğu ifade ederek, yılsonunda 16 binin üzerinde başvuruyu çözüme kavuşturacakla-
rını söyledi. Malkoç, bu yıl en çok eğitim, gençlik ve kamu çalışanlarının şikayetleri konularında
düzenleme yaptıklarının bilgisini verdi.
“Amacımız kamuda yapılan yanlışları vatanda-
şımız mahkeme kapısına gitmeden çözüme ka-
vuşturmak. İdareyle yaşanan sorunları dostane
çözmek” diyen Başdenetçi Şeref Malkoç, ombu-
dsmanlık olarak vatandaşın avukatı olduklarının
altını çizdi. Malkoç, kamu hizmetlerinin kalitesinin
artırılması için Kamu Denetçiliğine önemli gö-
revlerin düştüğünün altını çizerek, şöyle devam
etti: “Vatandaşın hak arama kültürünü geliştir- Ombudsman Halkla Buluşuyor Bursa Programı
me çabasındayız. İdareyle problem olduğunda Geniş Katılımla Gerçekleşti
vatandaş önce idareye başvuracak, çözülmüyor-
sa, mahkemeye gitmeden bize gelecek. Verdiğimiz kararlara ilk başlarda yüzde 20 oranında
uyuluyorken, bu yıl oranı yüzde 60’a ulaştırdık. Mahkeme kararı kadar kesin değil ama Kamu
Denetçiliği yumuşak ve çok etkili bir güce sahip.” şeklinde konuştu.
Ombudsman Şeref Malkoç konuşmasında, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun idareyi denetleyen
bir kurum olduğunu söyledi. Malkoç, “Vatandaşın başvurusunu en ince ayrıntısına kadar değer-
lendiriyoruz. Kamu Denetçiliği Kurumu halkın avukatı olmasının yanı sıra idarenin hasmı değil
26 Kamu Denetçiliği Kurumu