Page 79 - KDK
P. 79
Ombudsman Halkla Buluşuyor
Vali Canpolat: Ombudsmanlık Kurumu, Devletle Vatan-
daş Arasında Bir Mekanizmadır
Konya Valisi Yakup Canbolat da, BİMER, CİMER ve İn-
san Hakları Kurullarını örnek göstererek son yıllarda
vatandaşların başvuru haklarına ulaşma yollarının daha
da kolaylaştırıldığını belirterek, ancak Ombudsmanlık
sisteminin bu başvuru yollarından en etkilisi olduğunu,
devlet ve vatandaş arasına barış getiren bir mekanizma
Konya Valisi Yakup Canbolat haline geldiğini ifade etti.
Akyürek, Bizim medeniyetimizde bir bilgelik makamı her zaman vardı
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, “Bi-
zim kültürümüzde, medeniyetimizde bir bilgelik maka-
mı, bir çözüm makamı rolü oynayan insanlar, büyükler,
kuruluşlar her zaman bulunmuştu” diyerek başladığı
konuşmasında, hükümetin 2012 yılında Ombudsmanlık
müessesini hayata geçirerek, Türk-İslam geleneğinden
gelen bu kurumu faaliyete geçirdiğini aktardı.
Yönetici olarak kendi sorumluluklarını yerine getirme
Konya Belediye Başkanı Tahir Akyürek
şeklini tarif eden Başkan Akyürek, “Olmaz demek ye-
rine ‘nasıl olabileceğini’ anlatan, çözüm üreten bir yaklaşımla hareket etmeliyiz. Böylece
yerel yöneticiler olarak Ombudsmanlığın da yükünü azaltmalıyız. Bazı insanlar, kurumlar
vardır. Onlar tamamen ‘hayır’ demeye programlanmışlardır. Yük almak istemezler. Ama biz,
Büyük Türkiye hedefine ulaşabilmemiz için Lider Ülke Türkiye idealini gerçekleştirebilmemiz
için hep çözüm mercii olmaya çalışmalıyız. Biz Konya olarak öyle bir bakış açısıyla hareket
ediyoruz” şeklinde konuştu.
Programa KTO Karatay Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bayram Sade, Selçuklu Belediye Baş-
kanı Uğur İbrahim Altay, Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü, kamu denetçileri,
devlet kurumlarının yöneticileri, akademisyenler, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve
muhtarlar katıldı. 30’un üzerinde vatandaş söz alarak görüş ve şikâyetlerini dile getirdi.
Kamu Denetçiliği Kurumu 77