Page 10 - kdk-mart-aylik-bulten
P. 10

MART AYI BÜLTENİ
                                                                                                        2016






            Ombudsmanlık Konferansı







































            Kamu Başdenetçisi M. Nihat Ömeroğlu Sayıştay Başkanlığı tarafından düzenlenen ‘Ombudsmanlık Konferansı’na
            konuştu. Konferansa, Sayıştay Başkanı Doç. Dr. Recai Akyel ve Sayıştay Daire Başkanları ve üyeleri ile kurum
            çalışanları katıldı.

            Kamu  Başdenetçisi  Nihat  Ömeroğlu,    yeni  bir   Kamu  Başdenetçisi  Ömeroğlu,  yalnızca  bireylerden
            denetim mekanizması olan Ombudsmanlığın, mevcut   değil,  sivil  toplum  kuruluşlarından  da  şikâyet  alan
            yapılara bir alternatif değil, onları tamamlar nitelikte   Kurumun,  gerek  şikâyetlerin  çözümünde  gerekse
            olduğunu ve bu denetimin amacının, kamu vicdanıyla   inceleme  ve  araştırmalarında  bu  kuruluşlarda  da
            uyuşmayan  konularda  idare-vatandaş  arasında  bir   işbirliği içerisinde olduğunu bildirdi.
            uzlaşma sağlamak olduğunu aktardı.
            Anayasa  ile  güvence  altına  alınmış  Kurumun,   Soruları  da  yanıtlayan  Ömeroğlu’na,  Kurum  Genel
            Kanununda  da  belirtildiği  gibi  hem  idareye  hem  de   Sekreteri İsmail Altıntaş ve Uzman Saadet Söylemez
            bireylere  karşı,  tam  bir  bağımsızlık  ve  tarafsızlık   eşlik etti.
            içerisinde hareket etmekte olduğunu belirten Kamu
            Başdenetçisi Nihat Ömeroğlu, “Ayrıca, bağımsızlığını
            ve  tarafsızlığını  temin  edecek  şekilde  bilirkişi
            görevlendirmekte, tanık ve ilgili kişilere, dinlemekte,
            yerinde  incelemelerde  bulunmakta,  devlet  sırrı
            niteliğindeki   belgeleri   yerinde   incelemektedir.
            Temel  olarak,  Kurumumuz  idari  başvuru  yollarının
            tüketilmesinin  ardından,  yargıya  yoluna  gidilmeden
            önce  başvurulabilecek  bir  uzlaşma  merciidir
            Kuruma  yapılacak  başvurunun  belirli  bir  sürede,  6
            ay,  karara  bağlanması  zorunluluğu  ve  başvuru  ile
            dava açma süresinin durmakta olduğu göz önünde
            bulundurulduğunda,  yargı  yolunu  tercih  etmeden
            önce  Kurumumuza  başvurulması,  hızlı  çözüme
            ulaşmak adına faydalı olabilecektir” diye konuştu.


            www.ombudsman.gov.tr                              Adres:Kavaklıdere Mah. Nevzat Tandoğan Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA
                                                                               Telefon:(312) 465 22 00  |  Faks:(312) 465 22 65
                                                                                      E-Posta:iletisim@ombudsman.gov.tr
                                                            10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15