Page 4 - kdk-mayis-aylik-bulten
P. 4
MAYIS AYI BÜLTENİ
2016
Kamu Denetçiliği Kurumu 3. Bölgesel
Konferansı İzmir’de Yapıldı
Kamu Denetçiliği Kurumu, “Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi
Projesi” kapsamında düzenlenen 3. Bölgesel Konferansı İzmir’de gerçekleştirildi.
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Kamu idarelerinde haksızlığa uğradığını, menfaatinin
İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı’nın zedelendiğini düşünen vatandaşların Kamu
(SIDA) katkıları ile düzenlenen konferansın Denetçiliği Kurumuna çok basit bir şekilde internet
açılışında konuşan Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan, üzerinden şikâyetini iletebileceklerinin bilgisini
Ombudsmanlık Kurumunun bazı yerlerde halkın veren Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan, “Başvurular
avukatı, hakkın savunucusu ve adalet savunucusu tamamen ücretsiz. Vatandaş talep ettiğinde şikâyeti
diye nitelendirildiğini Türkiye’de ise Kamu Denetçiliği gizli kalıyor bu çok önemli çünkü karşısında
Kurumu olarak nitelendirildiğini belirtti. güç varsa vatandaş bundan çekinebilir. Şikâyet
Mahkemeden Önceki Son Durak başvurusunu 6 ay içerisinde sonuçlandırıyoruz.
Kamu Denetçiliği Kurumunun mahkemeden önceki Vatandaş bize şikâyet başvurusunda bulunduğu
son durak olduğunu vurgulayan Aslan 2012 yılında zaman mahkemeye dava açma süresi de duruyor”
kurulduğunu ve 3 yıldır şikâyet başvurusu aldıklarını diye konuştu.
bildirdi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu,
uzlaşma kültürünün yerleştirilebildiği müddetçe,
sorunların daha kolay, daha barışçıl, en az
zarar görerek çözmenin yolunun bulunacağını
vurguladı. Belediyelerin de diğer kamu kurumları
gibi vatandaşın hizmetinde olduğunu hatırlatan
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz
Kocaoğlu, vatandaşın sorunlarının çözülmesinde
Kurumda güler yüzle, iyi niyetle karşılanması
ve sorunların nasıl çözümlenmesi gerektiğini,
çözümlenemiyorsa bunun açık, şeffaf, karşılıklı
güven ortamı içerisinde anlatılması gerektiğini belirtti.
www.ombudsman.gov.tr Adres:Kavaklıdere Mah. Nevzat Tandoğan Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA
Telefon:(312) 465 22 00 | Faks:(312) 465 22 65
E-Posta:iletisim@ombudsman.gov.tr
4