Page 4 - kdk-mayis-aylik-bulten
P. 4

MAYIS AYI BÜLTENİ
                                                                                                        2016





            Kamu Denetçiliği Kurumu 3. Bölgesel


            Konferansı İzmir’de Yapıldı



            Kamu Denetçiliği Kurumu, “Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi
            Projesi” kapsamında düzenlenen 3. Bölgesel Konferansı İzmir’de gerçekleştirildi.



























            Birleşmiş  Milletler  Kalkınma  Programı  (UNDP)  ve   Kamu idarelerinde haksızlığa uğradığını, menfaatinin
            İsveç  Uluslararası  Kalkınma  İşbirliği  Ajansı’nın   zedelendiğini   düşünen   vatandaşların   Kamu
            (SIDA)   katkıları   ile   düzenlenen   konferansın   Denetçiliği Kurumuna çok basit bir şekilde internet
            açılışında konuşan Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan,   üzerinden  şikâyetini  iletebileceklerinin  bilgisini
            Ombudsmanlık  Kurumunun  bazı  yerlerde  halkın   veren Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan, “Başvurular
            avukatı, hakkın savunucusu ve adalet savunucusu   tamamen ücretsiz. Vatandaş talep ettiğinde şikâyeti
            diye nitelendirildiğini Türkiye’de ise Kamu Denetçiliği   gizli  kalıyor  bu  çok  önemli  çünkü  karşısında
            Kurumu olarak nitelendirildiğini belirtti.        güç  varsa  vatandaş  bundan  çekinebilir.  Şikâyet
            Mahkemeden Önceki Son Durak                       başvurusunu  6  ay  içerisinde  sonuçlandırıyoruz.
            Kamu Denetçiliği Kurumunun mahkemeden önceki      Vatandaş  bize  şikâyet  başvurusunda  bulunduğu
            son durak olduğunu vurgulayan Aslan 2012 yılında   zaman mahkemeye dava açma süresi de duruyor”
            kurulduğunu ve 3 yıldır şikâyet başvurusu aldıklarını   diye konuştu.
            bildirdi.
                                                              İzmir  Büyükşehir  Belediye  Başkanı  Aziz  Kocaoğlu,
                                                              uzlaşma  kültürünün  yerleştirilebildiği  müddetçe,
                                                              sorunların  daha  kolay,  daha  barışçıl,  en  az
                                                              zarar  görerek  çözmenin  yolunun  bulunacağını
                                                              vurguladı.  Belediyelerin  de  diğer  kamu  kurumları
                                                              gibi  vatandaşın  hizmetinde  olduğunu  hatırlatan
                                                              İzmir   Büyükşehir   Belediye   Başkanı    Aziz
                                                              Kocaoğlu,  vatandaşın  sorunlarının  çözülmesinde
                                                              Kurumda  güler  yüzle,  iyi  niyetle  karşılanması
                                                              ve  sorunların  nasıl  çözümlenmesi  gerektiğini,
                                                              çözümlenemiyorsa  bunun  açık,  şeffaf,  karşılıklı
                                                              güven ortamı içerisinde anlatılması gerektiğini belirtti.



            www.ombudsman.gov.tr                              Adres:Kavaklıdere Mah. Nevzat Tandoğan Caddesi No:4 Çankaya/ANKARA
                                                                               Telefon:(312) 465 22 00  |  Faks:(312) 465 22 65
                                                                                      E-Posta:iletisim@ombudsman.gov.tr
                                                            4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9