Page 15 - Ombudsman Bülten-Temmuz 2018
P. 15

Ombudsman    BÜLTEN




            Şeref Malkoç, birey ve idare arasındaki uyuş-  Çalıştayda,  Soma  Raporundan  hareketle
            mazlıkları öncelikle dostane çözüm ve uzlaşı  Kamu  Denetçiliği  Kurumunun  idarenin  so-
            ile çözüme kavuşturmaya çalıştığını bildirdi.  rumluluk hukukuna katkıları, Kamu Denetçili-
                                                           ği Kurumu ve İnsan Hakları Hukuku ve Hukuk
            Başdenetçi Malkoç, kurumun amacının vatan-     Devleti  ilkesi  bakımından  Kamu  Denetçiliği
            daşın  hak  arama  kültürünü  yaygınlaştırmak,   Kurumu  konu  başlıkları  üzerine  paneller  dü-
            idarenin  kaliteli  hizmet  standardını  yükselt-  zenlendi.  Çalıştaya,  Bahçeşehir  Üniversite-
            mek, iyi yönetim ilkelerinin oluşmasında ida-  si  Rektör  Yardımcısı  Prof.  Dr.  Tunç  Bozbura,
            reye yol göstermek ve kamuda şeffaflığı sağ-   Bahçeşehir  Üniversitesi  Hukuk  Fakültesi  De-
            lamak olduğunu söyledi.                        kanı Prof. Dr. Ayşe Nuhoğlu ile akademisyen-
                                                           ler ve öğrenciler katıldı.
            “İnsanların  en  hayırlısı  insanlara  faydalı  olanı-
            dır.” ve “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın.” İlkesi-  Açılış  konuşmalarının  ardından  katılımcıların
            ni  benimsediklerini  ifade  eden  Malkoç,  Kamu  soruları cevaplandırıldı.
            Denetçiliği  Kurumunun,  hakkaniyet  denetimi
            yapan tek kurum olma özelliği taşıdığını vur-
            guladı. KDK’nın 2017 yılında 17 bin 131 şikâyet
            başvurusu aldığı bilgisini veren Malkoç, 2017
            şikâyet sıralamasında ilk sırayı eğitim konusu-
            nun aldığını kaydetti.

            KDK’nın  inceleyemediği  üç  konu  alanı  oldu-
            ğunu dile getiren Malkoç, “Bunlardan biri ida-
            re ve vatandaş arasındaki mesele mahkemeye
            taşınmışsa, ikincisi yasama organının günde-
            minde olan veya düzenlemesi gereken olaylar,    Prof. Dr. Ayşe Nuhoğlu - Bahçeşehir Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı
            üçüncüsü  ise  askeri  operasyon  kararlarıdır.”
            dedi.  Kamu  Denetçiliği  Kurumunun,  bir  nevi
            vatandaşın ücretsiz avukatlığını yaptığını, ida-
            reye de verdiği kararlarla yol gösterdiğini söy-
            leyen  Malkoç,  Kuruma  başvuruların  ücretsiz
            olduğu bilgisini paylaştı.

            Malkoç: KDK Kararlarına Uyma Oranı Yüzde
            65’e Yükseldi

            Kurumun  kararlarına  idarelerin  uyma  oranı-
            nın, ilk başlarda yüzde 20 civarında olduğunu   Prof. Dr. Tunç Bozbura - Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Yardımcısı
            bildiren  Başdenetçi  Malkoç,  “Zamanla  çalış-
            malarımızın kuvvetlenmesi ve tanınırlığımızın
            artması,  birtakım  temaslarımızın  sonucunda
            kararlarımıza uyma oranı yüzde 65’e yüksel-
            miştir.  Ombudsmanlık  olan  ülkelerde  uyma
            oranın ortalaması yüzde 80 civarındadır.” diye
            konuştu.

            Başdenetçi Malkoç’un konuşmasının ardından
            Kamu  Denetçisi  Yahya  Akman  ve  KDK  Ge-
            nel Sekreteri İbrahim Kılınç da birer konuşma
            yaptı.                                          Yahya Akman - Kamu Denetçisi



                                                                                             TEMMUZ, 2018  13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20