Page 76 - Ombudsman Bülten-Temmuz 2018
P. 76

Ombudsman    BÜLTEN





                 ÜNİVERSİTELERDE                                                        Üniversitelerimizde


            “    İNSAN HAKLARI VE                                                    öğrencilerimize İnsan

                                                                               Hakları, Hukuk, Adalet ve
                 OMBUDSMANLIK                                                 Ombudsmanlık Kurumunu

                 Kurumunu Anlattık                             “                                anlatıyoruz.





               B         aşdenetçi Şeref Malkoç, 18 Nisan
                         2018  tarihinde  Selçuk  Üniversi-
                         tesinde  İnsan  Hakları  ve  Ombu-
                         dsmanlık konulu konferans verdi.
                         Malkoç burada yaptığı konuşma-
            sında,  Kamu  Denetçiliği  Kurumunun  işleyişi
            ve  faaliyetlerine  ilişkin  bilgiler  vererek,  güçlü
            idare karşısında insanların hakkını aradığını ve
            vatandaşın idareyle ilişkilerinde çok daha sıcak
            bir zemin hazırlamayı amaçladıklarını bildirdi.

            Malkoç, kurumun 1 başdenetçi ve genel sekreter
            ile 5 denetçi tarafından başvuruları incelediğini
            belirterek, “Başdenetçinin görevi, kurumu sevk
            ve idare etmek, gelen şikayetleri karara dönüş-
            türmektir. İdare karşısında kişilerin, vatandaşın
            hukukunu korumaktır. Bunu koruyacak olan ki-    Selçuk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa ŞAHİN’i ziyaret
            şilerin de güçlendirilmesi gerekir.” dedi.

            Başdenetçi  Şeref  Malkoç  konuşmasında,  Ku-
            rumun, anayasal bir kurum olmasının KDK’ya
            önemli  güç  verdiğini  vurgulayarak,  Kurumun
            amacının  vatandaşın  hak  arama  kültürünü
            yaygınlaştırmak, idarenin kaliteli hizmet stan-
            dardını yükseltmek olduğunu söyledi.
            Başdenetçi  Malkoç,  KDK’nın  vatandaşın  üc-
            retsiz  avukatlığını  yaptığını,  idarecilere  de
            kararlarıyla  yol  gösterdiklerini  kaydederek,
            “Kurumumuzu  farklı  kılan  hususlardan  birisi
            de ikna gücüne dayalı uzlaştırıcı rolünde sak-
            lıdır. Bu nedenle şikâyetlerin daha hızlı, etkin
            çözümü için Kurumumuzca uzlaşma ve dos-
            tane çözüm faaliyetlerine önem verilmektedir.
            Kurumumuza  gelen  başvuruların  bir  bölümü
            inceleme  ve  araştırma  safhasında  ilgili  idare
            ile yapılan görüşmeler sonucunda uzlaşma ve
            dostane yollarla çözülmektedir.” diye konuştu.



         74   TEMMUZ, 2018
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81