Page 82 - Ombudsman Bülten-Temmuz 2018
P. 82

Ombudsman    BÜLTEN





             KDK İLE GÜMRÜK

                            VE TİCARET


                           BAKANLIĞI

               Arasında İşbirliği


                                 Protokolü




                         Kamu Denetçiliği Kurumu,
                     Kamu Kurumlarıyla işbirliğini
                   her geçen gün daha da arttırıyor.




               K         amu Denetçiliği Kurumuna yapı-
                         lan  şikâyet  başvurularının  ince-
                         lenmesi  aşamasında;  Tüzel  Kişi
                         ile Esnaf ve sanatkârların varlığı-
                         nın teyidi için Merkezi Sicil Kayıt
            Sistemi  (MERSİS)  ve  Esnaf  ve  Sanatkâr  Bil-
            gi Sistemlerine (ESBİS) bağlanılarak başvuru
            sahibinin  bilgilerinin  doğrulanması  amacıyla
            Kurumumuz Genel Sekreteri İbrahim Kılınç ile
            Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Risk Yönetimi ve
            Kontrol Genel Müdürü H. Hasan Murat Özsoy
            Genel Müdür 19 Haziran 2018 tarihinde işbir-
            liği  protokolü  imzaladı.  Protokol  töreninde
            konuşan KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç,
            “Mayıs  2018  rakamlarına  göre;  MERSİS’e  ka-
            yıtlı  firma  sayısı  1.856.909  ve  ESBİS’e  kayıtlı
            Esnaf  ve  Sanatkâr  sayısı  1.857.038  olup  en-
            tegrasyondan  sonra  Kurumumuz  3.713.947
            tüzel kişinin unvan, iletişim, kişi bilgisi ve mes-
            lek bilgisine erişimi sağlanacaktır. Kurumuza
            şikâyet  başvurusunda  bulunacak  olan  tüzel
            kişiler MERSİS Numarası ile Esnaf ve Sanat-
            kârlar  T.C  kimlik  numaraları  ile  sisteme  giriş
            yaptıklarında  kişi,  unvan,  iletişim  ve  meslek   şekilde ele alınmasını sağlayacaktır. Web ser-
            bilgisi sistem tarafından otomatik olarak dol-  vis üzerinden doğruluğu teyit edilmiş bilgiler
            durulması sağlanacak böylece başvuru süreci     ile  daha  sağlıklı  istatiksel  bilgilerin  alınması
            daha  da  kısalmış  olacaktır.  Eksik  veya  hatalı   sağlanacak olup tüzel kişi ve esnaf ve sanat-
            doldurulan bilgiler nedeni ile dosyaların ince-  kârların en fazla şikâyetçi olduğu konular ve
            leme aşamasında kaybedilen zamanın önüne        kurumlar daha sağlıklı bir şekilde tespit edi-
            geçilerek  şikâyetlerin  daha  hızlı  ve  etkin  bir   lebilecektir.”dedi.



         80   TEMMUZ, 2018
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87