Page 48 - ombudsman bülten 7 ocak 2019 (2)
P. 48
Ombudsman BÜLTEN
2018 YILINDA
17.585 ŞİKÂYET
BAŞVURUSU ALDIK
Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin
bir şikâyet mekanizması oluşturularak, 29/03/2013 tarihi itibariyle elden, posta, eposta,
faks ve e-başvuru sistemi (on-line) aracılığı ile şikâyet başvuruları alınmaya başlanmıştır.
29/03/2014 tarihinden itibaren ise mahalli idare başvuruları kabul edilmektedir.
Bu kapsamda KDK’ya 2018 yılı 31 Aralık itibariyle 17.585 başvuru olmak üzere 2013 yılın-
dan bugüne kadar toplam 59.567 başvuru yapılmıştır.
Tablo - Yıllar İtibariyle Başvuru Sayıları
Yıl/Tarih 2013 2014 2015 2016 2017 2018 Toplam
Toplam Şikâyet Sayısı 7.638 5.639 6.055 5.519 17.131 17.585 59.567
Kurumumuza 2018 (1 Ocak- 31 Aralık ) döneminde yapılan başvuruların büyük bölümü önceki
yıllarda olduğu gibi yine %76,71’inin “e-başvuru” sistemi ile %14,51’inin ise posta yolu ile gerçek-
leştirildiği görülmektedir.
2018 DOSYA BİLGİLERİ
Kurumumuza 1 Ocak -31 Aralık 2018 döneminde yapılan başvurular konularına göre değer-
lendirildiğinde en fazla başvuru %26,32 ile geçmiş dönemlerde de olduğu gibi kamu personel
rejimi alanında yapılmış, bunu %24,27 ile çalışma ve sosyal güvenlik alanı ve %11,63 ile eği-
tim-öğretim, gençlik-spor alanları takip etmiştir. Başvurular 2017 (1 Ocak-31 Aralık ) dönemi ile
karşılaştırıldığında ise en fazla başvuru yapılan ilk 6 konu aynı kalmıştır.
Diğer yandan en fazla artış %219,59 ile çocuk hakları, %118,54 ile çalışma ve sosyal güvenlik,
%107,07 ile nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları,%21,62 ile enerji, sanayi, gümrük ve
%19,23 ile kadın hakları alanlarında yaşanmıştır.
Kurumumuza 2018 yılı 31Aralık itibariyle gelen 17.585 ve 2017 yılından devreden 4.062 adet
olmak üzere toplam 21.647 adet şikâyet başvurusu değerlendirilmek üzere işleme alınmıştır.
İncelenmeye alınan toplam 21.647 adet şikâyet başvurusunun 17.507 tanesi (% 80,87’si) Kuru-
mumuz tarafından sonuçlandırılmış olup, 4.140 adet şikâyet başvurunun incelenmesine devam
edilmektedir. Diğer yandan, yapılan ön değerlendirme sonucunda 2.118 adet kendi içerisinde
konu ve sebep bakımından aynı olan şikâyet başvurusu hakkında Birleştirme Kararı verilerek
tek dosya üzerinden incelemeye devam edilmiştir.
48 OCAK, 2019