Page 35 - web ombudsman bülten nisan 2019 V12
P. 35

Ombudsman    BÜLTEN




            DOĞU EKSPRESİ’NE


            BİLET BULAMAYAN



            VATANDAŞLAR DURUMU


            KDK’YA ŞİKAYET ETTİ




               Son yılların popüler gezi rotalarından olan Doğu Ekspresi” biletlerinin

            satışı, “Kamuya Açıklık İlkesi”nin ihlal edildiği iddiasıyla Kurumumuza
            şikâyet edildi. Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan “Doğu
            ekpresi’ni ek seferlerle daha ulaşılabilir hale getireceğiz” dedi.

                         amu Denetçiliği Kurumu’na yapılan başvurularda Devlet Demiryolları tarafından
               K         satışa  sunulan,  Ankara  -  Kars  arasında  sefer  yapan  ve  kamuoyunda

                         Doğu Ekspresi olarak adlandırılan seferlerin biletlerinin
                         bulunamadığı ifade edilerek şikâyet edildi.








                                                                                     Vatandaş:
                                                                                “Seyahat Özgürlüğü
                                                                        ve Kamuya Açıklık İlkesi
                                                                ihlal Ediliyor.”

                                                    Yapılan başvurularda vatandaşlar Doğu Ekspresi bilet
                                            satışı saatlerinin kamuya açıklanmadığını bu nedenle seyahat
                                    özgürlüklerinin  ihlal  edildiğini  savundular.  Devlet  Demiryollarına  bu
                            konuda taleplerini ilettiklerini söyleyen bazı vatandaşlar ise kurum tarafından
                    “Bütün bilgiler internet sitemizde” cevabıyla karşılaştıklarını ifade ettiler. Kamu Denet-
            çiliği Kurumu’na gelen şikâyet başvurularında Doğu Ekspresi tren biletlerinin 30 gün öncesin-
            den satışa sunulduğu bilgisi yer aldı. Vatandaşlar biletlerin satışa çıkacağı günün bilindiğini
            ancak biletlerin bazen 23:50 bazen 01:00 gibi gecenin geç saatlerinde bazen de 04:00, 03:20
            gibi sabaha karşı satışa sunulduğunu dolayısıyla bilet alabilmek için 24 saat bilgisayar başında
            hiç uyumadan beklemek gerektiğini belirttiler. Başvurucu vatandaşlar, Devlet Demiryollarının
            bilet satış saatini kamuoyuna duyurmayarak “kamuya açıklık ilkesini” ihlal ettiklerini söylediler.

            Kamu Denetçiliği Kurumu’na Doğu Ekspresi bileti alamadıkları için şikâyet eden bazı vatan-
            daşlar ise kurumun bilet satış saatini genel müdürlükleri aracılığıyla bazı vatandaşlara bildir-
            diklerini dolayısıyla haksız bir şekilde bilet alamayarak mağdur edildiklerini ifade ettiler. Baş-
            vuru sahibi vatandaşlar Kamu Denetçiliği Kurumu’nun ilgili idareyle görüşerek bilet satışlarının
            tarihi yanında satışa çıkacağı saati de şeffaf bir şekilde kamuoyuna duyurmasını talep ettiler.
            Başvurular Ombudsman tarafından incelenmeye alındı.


                                                                                              NİSAN, 2019  33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40